نظرسنجی های موسسه گالوپ نشان می‌دهد که محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در میان مردم این کشور به 21 در صد پایین تراز میانگین محبوبیت سایر روسای جمهوری این کشور در نخستین فوریه آغاز تصدی آنها رسیده است.

به گزارش جماران، موسسه پژوهشی گالوپ روز جمعه با انتشار نتایج یک نظر سنجی تازه نوشته است که میانگین محبوبیت دونالد ترامپ در ماه فوریه نسبت به سایر رییس جمهورهای آمریکا در همین ماه تنزل چشمگیری داشته و به 21 درصد پایین تر از محبوبیت همه آنها در این ماه رسیده است.
براساس گزارش همین موسسه در حالی که تاکنون میزان محبوبیت روسای جمهوری آمریکا در میان مردم این کشور در ماه فوریه 61 درصد ثبت شده ترامپ فقط از 40 درصد رای حمایت مردم کشورش برخوردار است.
بر اساس نظرسنجی های گذشته این موسسه جان اف کندی رییس جمهور دموکرات آمریکا با 72 درصد از بالاترین درصد محبوبیت در چنین دوره ای برخوردار بوده و پس از او جیمی کارتر یکی دیگر رییس جمهورهای دموکرات این کشور با 71 درصد محبوبیت در مقام دوم این فهرست قرار گرفته اند.
آمارهای ثبت شده موسسه گالوپ نشان می دهد که همه روسای جمهوری آمریکا در چنین مقطعی از تصدی خود دست کم از محبوبیتی بالاتر از 50 درصد در میان مردم آمریکا برخوردار بوده‌اند و ترامپ با 40 درصد محبوبیت در قیاس با همه آنها از پایین ترین میزان حمایت آمریکایی ها برخوردار است.
گالوپ به این نکته نیز اشاره کرده است که ترامپ با 45 درصد محبوبیت در بدو ورود خود به کاخ سفید تنها رییس جمهوری آمریکایی است که در آغاز تصدی خود از محبوبیت در میان اکثریت جامعه آمریکا برخودار نبوده است.
با این همه این موسسه پژوهشی یادآور شده است که حمایت طرفداران حزبی ترامپ در این دوره از تصدی او در قیاس با سایر رهبران کاخ سفید تفاوت چندانی ندارد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.