وزیر دفاع روسیه با اعلام اینکه تلاش‌های واشنگتن برای گفت‌وگو با روسیه از موضع قدرت موفق نخواهد بود، تاکید کرد، این وزارتخانه آماده ازسرگیری همکاری با پنتاگون است.

به گزارش جماران به نقل از پایگاه اینترنتی روسیه الیوم، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: ما آماده از سرگیری همکاری با پنتاگون هستیم اما تلاش‌ها برای برقراری گفت‌وگو از موضع قدرت با روسیه موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

وی گفت: ما انتظار داریم دیدگاه پنتاگون در جریان دیدار امروز رییس ستادکل نیروهای مصلح روسیه با همتای آمریکایی خود در باکو مشخص شود.

اظهارات وزیر دفاع روسیه در واکنش به سخنان همتای آمریکایی وی در جریان نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف ناتو در بروکسل بیان شد که گفته بود آمریکا به لزوم از سرگیری همکاری با روسیه پایبند است اما قصد دارد از موضع قدرت با مسکو صحبت کند.

یک منبع در وزارت دفاع روسیه پیش‌تر گفته بود که دستورکار مورد توافق برای این دو مقام روس و آمریکایی شامل مذاکره درخصوص اوضاع کنونی همکاری نظامی میان این دو کشور و همچنین مسائل مربوط عدم همکاری نظامی از سوی طرفین می‌شود.

از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسولان دو کشور در پایتخت آذربایجان درخصوص مسائل مختلفی از جمله روابط نظامی روسیه و آمریکا و اهمیت ارتباط مستمر میان نظامیان با هدف دوری از اشتباهات در ارزیابی اوضاع و بحران‌های احتمالی، گفت‌وگو خواهند کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.