پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

آیت الله هاشمی چهره ای سیاسی و علمی بود

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت : آیت الله هاشمی رفسنجانی نه تنها یک چهره سیاسی، بلکه باید او را چهره ای علمی شناخت.

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی روزچهارشنبه درآیین گرامیداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد النبی(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود افزود : سخن گفتن از او آسان است چون کارنامه خوبی در عمر با برکت خود داشت و از ابتدای انقلاب تاکنون در تمام بخش های کلیدی نظام حضور موثر و کارساز داشته است. 
وی اظهار داشت : با این حال سخن گفتن در باره ایشان دشوار است چرا که این میزان هوش و نبوغ و جرات او ، آنهم حضور موثر در روزهای سخت و نشان دادن توانایی خود در مسائل مختلف، جای تعجب دارد. 
اکرمی با بیان این که در روایات اسلامی آمده است، جایگاه افراد را باید در فراز و نشیب ها و نه در روزهای عادی شناخت، خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی در دوران دفاع مقدس و پس از ارتحال امام (ره) نقش بسیار مهمی در تاریخ کشور ایفا کرد. 
وی اداره اولین دوره مجلس شورای اسلامی را یکی دیگر از کارهای بزرگ آیت الله هاشمی برشمرد و گفت: اداره چنین مجلسی کار دشواری بود که هاشمی توانست به خوبی این وظیفه را ایفا کند. 
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد : برای مرحوم هاشمی خدمت در سنگر مجلس با ریاست جمهوری تفاوتی نداشت. 
وی اضافه کرد : آیت الله هاشمی در دوران ریاست جمهوری خود برنامه های زیربنایی برای کشور تدارک دید که اکنون بسیاری از طرح های بزرگ کشور به آن دوران تعلق دارد. 
اکرمی با بیان این که در پیام رهبری درباره ارتحال آیت الله هاشمی 50 نکته وجود دارد، تاکید کرد: یکی از مهم ترین نکات این بود که وی تکیه گاهی مطمین آن هم در 59 سال فراز و فرود بود. 
وی گفت : ایشان در دوران طلبگی خود در کوتاه ترین زمان به نزد آیت الله بروجردی رفت و امتحانات سخت و دشواری را می گذراند و مرحوم بروجردی به آقای هاشمی 2 جایزه اعطا می کند. 
اکرمی بیان کرد : آیت الله هاشمی کتاب های زیادی هم نوشت و اگر فقط به کارهای علمی می پرداخت به مراتب علمی بالایی دست می یافت. 
وی دانشگاه آزاد اسلامی را باقیات صالحات اعلام کرد و گفت: هنگام تاسیس این دانشگاه دیدگاه های مختلفی وجود داشت اما ایشان پای کار ایستاد و این دانشگاه اکنون میلیون ها تحصیل کرده به جامعه ارایه کرده است. 
وی یادآور شد : هاشمی می گفت عشق من رهبری است و خطوط قرمزش نیز انقلاب و رهبری بود، سردادن چنین شعارهایی آسان است اما آن مرحوم در عمل آن را نشان داد. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.