استفان میلر مشاور ارشد سیاسی کاخ سفید به عنوان یکی از معماران اصلی سیاست ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شناخته شده است.

 

به گزارش جماران، نقطه نظرات تند این مشاور 31 ساله در مورد اسلام و تروریسم، زمانی که وی دانشجوی دانشگاه دوک آمریکا بود، شکل گرفت. 
وی در زمان دانشجویی در سال 2007 روی طرحی با عنوان «پروژه آگاهی از تروریسم» کار می کرد. 
بررسی کامنت های میلر از باور وی در مورد این مساله که آمریکا و تمدن غربی با افراط گرایان اسلامی در جنگ هستند، پرده برداشت.
موضوع اصلی این پروژه که میلر در یک بلاگ در موردش نوشت، این بود که مدارس و دانشگاه های تحت نفوذ چپگراها، در آموزش دادن به دانشجویان در مورد خطر آنچه بانیان این پروژه «فاشیسم اسلامی» نامیدند، کوتاهی کرده و اجازه داده اند، این ایدئولوژی به سیستم های مدارس و دانشگاه ها نفوذ کند.
میلر در یک خانواده یهودی متمایل به لیبرال ها در ایالت کالیفرنیا متولد شد. هرچند والدین وی دمکرات بودند، میلر پس از خواندن کتابی با عنوان «اسلحه، جرم و آزادی» نوشته 'واین لپی یر'، محافظه کار شد. 
میلر پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به عنوان منشی مطبوعاتی «میشل باچمن» و «جان شادگ» دو عضو کنگره آمریکا از حزب جمهوری خواه مشغول به کار شد. 
وی همچنین در سال 2009 همکاری با «جف سشنز» سناتور آلاباما را آغاز کرد. 
میلر نوامبر 2016 به عنوان مدیر سیاست ملی تیم ترامپ معرفی شد. تیم ترامپ دسامبر 2016اعلام کرد که میلر به عنوان مشاور ارشد سیاسی ترامپ خدمت خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.