نشریه نیویورک تایمز سه شنبه شب (به وقت محلی) در گزارشی مدعی شد که تماس های شنود شده اعضای ستاد انتخابات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نشان می دهد که آنها در جریان رقابت های انتخاباتی به طور پیوسته با مقام های ارشد اطلاعاتی روسیه در ارتباط بوده اند.

به گزارش جماران، این رسانه ادعا کرد که نهادهای قضایی آمریکا همزمان با بررسی مدارک پرونده دخالت های ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا موفق به شنود تماس های بین این افراد شدند.
مقام های آگاه در این خصوص می گویند که این ارتباطات از حلقه اعضای ستاد انتخابات ترامپ فراتر می رود و برخی از نزدیکان وی را هم شامل می شود. طرف روسی ماجرا هم افرادی را خارج از نهاد های امنیتی روسیه در بر می گیرد.
«پال مانافورت» یکی از مشاوران ارشد ترامپ که ماه ها ریاست ستاد انتخابات او را بر عهده داشته یکی از افرادی است که در این گزارش به نام او اشاره شده است. 
وی که سابقه فعالیت به عنوان مشاور امور سیاسی در روسیه و اوکراین را هم در کارنامه دارد، اتهامات وارد شده را قویا رد کرده است.
نیویورک تایمز در این خصوص می نویسد: اطلاعات تماس ها و مکالمات شنود شده تنها بخشی از روند تحقیقات اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در پرونده ارتباطات بین دونالد ترامپ و دولت روسیه و عوامل پشت پرده هک نهاد های وابسته به حزب دمکرات است.
نهادهای امنیتی آمریکا پیش از این به طور رسمی دولت روسیه را به اخلال در روند انتخابات آمریکا و انتشار ایمیل های حزب دمکرات متهم کرده بودند.
دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در واکنش به این مسئله، 35 دیپلمات روس را اخراج و دستور توقف فعالیت دو مجتمع دیپلماتیک روسیه در خاک آمریکا را صادر کرده بود. روسیه اما اتهامات وارد شده را مردود دانسته است.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.