مشاور مرحوم آیت ‌الله هاشمی ‌رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول حیات سیاسی خود همواره پرچمدار تعقل، اعتدال و واقع گرایی بود.

به گزارش جماران، غلامعلی رجایی شامگاه سه شنبه در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در زنجان به اقدامات و خدمات آیت الله هاشمی در عرصه های مختلف توسعه و آبادانی کشور اشاره کرد و افزود: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش برای راه اندازی مترو در ایران از جمله خدمات ماندگار ایشان در کشور است. 
وی به تدوین تفسیر 52 جلدی راهنما که برگرفته از یادداشت های آیت الله هاشمی است اشاره کرد و ادامه داد: خدمات آیت الله هاشمی در زمینه تفسیر قرآن نیز ستودنی است. 
رجایی ختم جنگ هشت ساله را از اقدامات مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و اظهار کرد: اگر آیت الله هاشمی جنگ را ختم نمی کرد معلوم نبود که انتهای آن به کجا می رسید. 
وی به فعالیت های دولت سازندگی پس از جنگ اشاره کرد و گفت: با وجود خزانه خالی، ویرانی زیرساخت ها، روابط نامناسب با کشورهای منطقه و اروپایی پس از جنگ، آیت الله هاشمی با درایت خود کشور را اداره کرد و کشور را در مسیر توسعه و آبادانی قرار داد. 
رجایی خاطرنشان کرد: اگر ایستادگی های آیت الله هاشمی نبود، برجام به نتیجه نمی رسید. 
وی به حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع جنازه آیت الله هاشمی اشاره کرد و افزود: در نگاه آیت الله هاشمی، نظامی مانا است که پایه های آن بر اقتدار مردم استوار باشد. 
به گزارش ایرنا، مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه سه شنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، شماری از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار شد. 
آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر 19 دی ماه امسال در اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.