اعضای فراکسیون امید، در آستانه فرا رسیدن چهلمین روز درگذشت یار دیرین امام و رهبری، با حضور در منزل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با همسر و فرزندان رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

به گزارش جماران، در این دیدار محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نگاه توسعه‌ای، برنامه محور و مبتنی بر تربیت نیروی انسانی متخصص را یکی از شاخص های اصلی تفکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: ایشان همواره نگاهی منسجم و مبتنی بر برنامه ریزی و آینده نگری به وقایع و اتفاقات داشتند و این نگاه در روزهای ابتدایی انقلاب که هنوز بسیاری از حرکت‌ها شکل سازمان یافته به خود نگرفته بود، کارساز و موثر بود.

وی افزود: درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بزرگ‌مرد تاریخ ایران ضایعه‌ای بزرگ برای انقلاب است و نگاه ایشان و حضور ایشان درهمه صحنه‌های مهم تاریخ انقلاب و نقش‌افرینی مثبت ایشان ماندگار خواهد شد و همواره کسانی که با ایشان از نزدیک کار می ‌کردند بعد از هر دیدار با انگیزه و امید بیشتری به کار خود ادامه می‌داد.

عارف تصریح کرد: نگاه ایشان به آموزش و پرورش نیروهای توانمند بدون اتکا به  منابع دولتی و نگاه ویژه ایشان به علم و دانشگاه، امروزه باعث پرورش نیروهای زیادی شده است و تقویت دانشگاه تهران، تشکیل دانشگاه آزاد و علمی‌کاربردی حاصل از نگاه آینده‌نگرانه ایشان بود و ما امروز در بخش نیروی انسانی متخصص از همین رهگذر بی‌نیاز هستیم. بی‌شک لحظات عمر ایشان در خدمت توسعه و آبادانی کشور بوده است.

محسن هاشمی فرزند ارشد آیت‌الله نیز در این دیدار شاخصه تفکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نگاه آینده نگرانه، مبتنی بر عقلانیت و توسعه دانست و گفت: این شاخصه‌ها در تمام تصمیمات ایشان خود را نشان می‌داد و از انتشار مکتب تشیع تا تدوین تفسیر راهنما و فرهنگ قرآن، این نگاه دیده می‌شد.

وی افزود: ایشان انس زیادی با قرآن داشتند و در زندان یادداشت‌های ایشان با تلاش تعداد زیادی علمای قم به تفسیری منسجم و قابل استفاده برای همه تبدیل شد.

محسن هاشمی تصریح کرد: تلاش برای توسعه کشور و آبادانی پس از جنگ و رفاه مردم در تاریخ انقلاب ماندگار خواهد بود و قطعا به این وجه باید احترام گذاشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.