به گزارش جماران، فرشاد مومنی به روزنامه آرمان گفت: دولت آقای روحانی همزمان خوش شانس‌ترین و بدشانس‌ترین دولت بعد از انقلاب است.

دولت آقای روحانی از این جهت خوش شانس است که به هر اندازه که اشتباهات کوچک و بزرگ انجام بدهد، در نهایت کارنامه ای که ارائه خواهد کرد از کارنامه دولت قبل قابل دفاع تر است.دولت احمدی نژاد به اندازه ای به زیرساخت‌های اقتصادی،اجتماعی،سیاسی و امنیتی ایران آسیب زده است که دولت روحانی هر اقدامی نیز انجام بدهد به دولت احمدی نژاد نخواهد رسید.

از سوی دیگر دولت آقای روحانی به دلیل این که یک باتلاق سهمگین را از دولت قبل از خود تحویل گرفته بدشانس‌ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی است.دولت آقای روحانی در چنان باتلاقی قرار گرفته که با سختی‌ها و موانع زیادی برای ادامه مسیر خود مواجه شده است.

به همین دلیل می‌توان این دولت را بدشانس‌ترین دولت پس از انقلاب نامید.مساله مهم دیگری که درباره دولت آقای روحانی وجود دارد این است که آیا این دولت فهم عمیق و گسترده ای از آنچه که تحویل گرفت داشته است و یا خیر؟ پاسخ من به این سوال به صورت قاطع «منفی» است.بدون شک اگر دولت آقای روحانی به خوبی به این مساله آگاهی داشت که چه میراثی از دولت قبل به دولت وی به ارث رسیده، به جای تداوم و تکرار اشتباهات گذشته به سمت اصلاح و بهبود بنیادین اشتباهات گذشته حرکت می‌کرد.به نظر من دولت فعلی در تشدید و تقویت نارسایی‌ها و مشکلات باقیمانده از دولت گذشته نیز نقش داشته و نارسایی‌های گذشته را تشدید کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.