پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران گفت: روسیه در احداث نیروگاه 1400 مگاواتی در سیریک و پروژه‌های عمرانی و زیرساختی مشارکت می‌کند.

به گزارش جماران، لوان جاگاریان در دیدار با استاندار هرمزگان با اشاره به اهداف سفر خود به هرمزگان به احتمال سفر دکتر روحانی به روسیه در ماه مارس سال 2017 یا فروردین‌ماه سال 96 به کشور روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: در روسیه منتظر سفر دکتر روحانی هستیم و این روزها در سفارت برای این مهم در حال کار و برنامه‌ریزی هستیم.

وی ادامه داد: سفر رئیس‌جمهوری روسیه به ایران و دیدار وی با مقامات عالی ایران ازجمله رئیس‌جمهوری و مقام معظم رهبری موجب رقم خوردن فصلی جدید در روابط دو کشور شد و امیدواریم سفر دکتر روحانی نیز سفری موفقیت‌آمیز و با دستاوردهای متعدد برای دو کشور باشد.

وی بابیان این‌که «روسیه قصد ساخت یک نیروگاه بخار 1400 مگاواتی در شهرستان سیریک در استان هرمزگان را دارد»، افزود: امروز برای بازدید از مکان احداث این نیروگاه به این منطقه می‌رویم و شرایط و فضا را برای آغاز عملیات احداث فراهم می‌کنیم.

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران در خصوص صادارات محصولات کشاورزی هرمزگان به کشور روسیه گفت: در این زمینه با نمایندگی بازرگانی روسیه صحبت خواهم کرد و تا 10 روز دیگر معاون اول نخست وزیر به همراه مسئولان وزارت کشاورزی این کشور به تهران سفر می کنند. برقراری مراودات جدید بین استان هرمزگان و استان اورلوف کشور روسیه از دیگر تصمیماتی است که در این دیدار گرفته شد.

وی به مشارکت روسیه در سایر پروژه‌های عمرانی و زیرساختی ایران اشاره کرد و اظهار کرد: حضور در ساخت نیروگاه بوشهر و برق‌رسانی در راه‌آهن اینچه ‌برون ازجمله این پروژه‌ هاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.