مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه مجلس شورای اسلامی مربوط به لایحه برنامه ششم توسعه، مبنی بر بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه کار ، مخالفت کرد.

به گزارش جماران، نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان چهارشنبه هفته گذشته به مجلس شورای اسلامی اعلام شد که این نظرات امروز رسانه ای شد.
اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تبصره الحاقی یک ماده 97 لایحه برنامه ششم توسعه را که در مورد بازنشستگی پیش از موعد زنان است را مغایر با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره وری در نیروی انسانی دانستند و پیشنهاد کردند که این حق برای خانم ها با سن 55 یا 60 سال منظور شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبصره یک ماده 97 لایحه برنامه ششم توسعه مصوب کرده بودند که کلیه دستگاه ها، سازمان ها، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی تابع صندوق های بازنشستگی اعم از کشوری و تامین اجتماعی مکلفند با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل که دارای حداقل 20 سال سابقه خدمت هستند بدون محدودیت سنی موافقت کنند.
به موجب این مصوبه ، میزان محاسبه حقوق آنها بر اساس تعداد سال های کارکرد و پرداخت حق بیمه شان خواهد بود.
مجلس شورای اسلامی لایحه برنامه ششم توسعه را در 21 روز و 49 جلسه کاری دو و سه نوبته، بررسی کرد.
رسیدگی به این لایحه روز یکشنبه 26 دی ماه در مجلس پایان یافت و لایحه برنامه ششم توسعه که توسط دولت به مجلس ارائه شده بود 31 ماده داشت که تعداد مواد آن در کمیسیون تلفیق مجلس به 144 ماده افزایش یافت.
علاوه بر نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایرادات این مجمع، شورای نگهبان نیز به 38 بند و ماده مصوب مجلس در این لایحه ایراد وارد کرد و آن را برای اصلاح به مجلس بازگرداند.
کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از امروز مواد ایراد گرفته از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصحلت نظام را بررسی می کند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.