«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با شماری از مقام های آمریکایی و با تاکید بر اینکه آمریکا به اجرای کامل توافق هسته ای متعهد است، گفت : اطمینان از اجرای این توافق یکی از اولویت های نخست اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش جماران، موگرینی در گفت و گو با خبرنگار شبکه «فرانس 24» برجام را توافقی توصیف کرد که در سال نخست به صورت کامل اجرایی شده و بر امنیت اروپا، خاورمیانه و دنیا تاثیرگذار بوده است.
وی که پیش از آن با «جرد کوشنر » و «مایکل فلین» مشاوران ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفت و گو کرده بود، افزود: من درکی مشترک مبنی بر این مسئله می بینم که توافق هسته ای باید به طور کامل مورد احترام واقع شود.
موگرینی اظهار کرد : این زمینه خوبی برای همکاری های مشترک خواهد بود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد :‌ نمی توانم بگویم که تغییری در مواضع دولت جدید آمریکا در قبال توافق هسته ای ایجاد شده اما حفظ این توافق یکی از اولویت های نخست اتحادیه اروپا خواهد بود، چرا که از دیدگاه ما توافق هسته ای کارآمد بوده است.
موگرینی خاطرنشان کرد : من فردا در حالی واشنگتن را ترک می کنم که اطمینان یافتم آمریکا متعهد به اجرای کامل این توافق است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که هم اکنون در واشنگتن بسر می برد، پیش از این با صدور یک بیانیه درباره دیدار خود با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا گفته بود که درباره مسائل بسیاری از جمله روابط اروپا و آمریکا، چالش مشترک مقابله با تروریسم، تلاش برای تقویت سیستم دفاعی اروپا، رابطه با روسیه، توافقنامه هسته ای ایران و بحران های مهم، از اوکراین گرفته تا سوریه، تبادل نظر صورت گرفته است.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.