'خالد جارالله' معاون وزیر امور خارجه کویت با اشاره به پیام های رد و بدل شده با ایران در زمینه روابط دو جانبه ابراز امیدواری کرد شرایط برای عادی سازی روابط میان شورای همکاری خلیج فارس و ایران فراهم شود.

به گزارش جماران، 'خالد الجارالله' در گفت وگو با خبرنگاران گفت: امروزه هیچ کشمکشی میان ایران و شورای همکاری خلیج فارس وجود ندارد و طرفین تلاش می کنند روابط مشترک را براساس آنچه دو طرف به آن اعتقاد دارند ، پایه ریزی کنند.
وی تصریح کرد: کویت امیدوار است که پاسخ مثبتی از ایران در قبال پیام ارسالی ازسوی امیر کویت به تهران دریافت کند تا شرایط برای پایان تنش میان ایران و شورای همکاری فراهم گردد.
جارالله با استقبال از موضع گیری 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران گفت: کویت امیدوار است شرایط برای ایجاد روابطی مثبت میان تهران و شورای همکاری خلیج فارس فراهم گردد.
پیش از این شیخ صباح الخالد وزیر امور خارجه کویت در سفر به تهران پیام کتبی را از شیخ صباح الاحمد امیر کویت به حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران تسلیم کرد.
وی تاکید کرد که این پیام در زمینه چارچوب و محور گفت وگو میان شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران می باشد و باید براساس و مبنای قوانین بین المللی باشد.
وزیر خارجه کویت گفت: ایران و کشورهای شورای همکاری شرکای یکدیگر در منطقه هستند و از ظرفیت های فراوانی برای تقویت مناسبات برخوردار می باشند و همچنین مصالح مشترکی با یکدیگر دارند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.