رئیس‌جمهور آمریکا ضمن دفاع از فرمان اجرایی ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور، گفت باید برای ساخت دیوار از اسرائیل الگو گرفت.

به گزارش جماران، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -چهارشنبه- بار دیگر از فرمان اجرایی‌اش برای ممنوع شدن ورود اتباع هفت کشور به آمریکا، دفاع کرد.

ترامپ که در «انجمن ملی کلانترها» صحبت می‌کرد، گفت رئیس‌جمهوری این اختیار را دارد که به واسطه مسائل امنیتی، دست کم برای یک مدت مشخص از ورود اتباع خارجی جلوگیری کند.

ترامپ سه هفته پیش فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران، به آمریکا برای سه ماه ممنوع شد. با این حال یک قاضی ایالت واشنگتن این فرمان را به حالت تعلیق درآورده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد مجدد از تصمیم قاضی، گفت: «هیچ وقت نمی‌خواهم بگویم که دادگاه سوگیری دارد و هرگز نخواهم گفت دادگاه سوگیری دارد... اما به نظر می‌رسد که دادگاه‌ها به شدت سیاسی هستند.»

وی افزود: «پیش از صدور فرمان، بحث این بود که یک فرصت یک ماهه تعیین کنیم. اما نیروهای انتظامی به من گفتند که درآن صورت همه به آمریکا هجوم می‌آورند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش از لزوم مبارزه با مواد مخدر و گروه‌های بزهکار پرداخت و گفت باید برای تأمین امنیت مردم، در مرز با مکزیک دیوار ساخت.

ترامپ افزود: «باور کنید که داریم دیوار را طراحی می‌کنیم. بعضی‌ها فکر می‌کردند که من شوخی می‌کنم، اما من شوخی نمی‌کنم... دست کم در مورد این موارد شوخی نمی‌کنم.»

وی ادامه داد: «دیوار را خواهیم ساخت. دیوار فوق‌العاده‌ای خواهد شد و بسیار مفید خواهد بود. کافی است از اسرائیل بپرسید که آیا دیوار به درد می‌خورد یا نه؟ بله، به درد می‌خورد و نتیجه می‌دهد.»

پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در اظهاراتی که به تنش میان تل‌آویو و مکزیکو سیتی منجر شد، از طرح ترامپ برای دیوارکشی در مرز مکزیک حمایت کرده و گفته بود اسرائیل تجربه خوبی از دیوار کشیدن دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.