آل سعود شروط جدیدی برای سفر اتباع عربستانی به عراق صادر کرده که از جمله آن‌ها ممنوع شدن سفر مردان زیر 40 سال به عراق است؛ همانگونه که رژیم صهیونیستی از ورود فلسطینیان مرد زیر 40 سال برای اقامه نماز جمعه به مسجدالاقصی جلوگیری می کند.

به گزارش جماران، به نقل از رونامه 'مکه' عربستان، سازمان گذرنامه سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرده که شروط جدیدی را برای سفر شهروندان عربستانی به عراق در نظر گرفته و هر شخصی بدون گذرنامه به عراق سفر کند 50 هزار ریال سعودی جریمه خواهد شد.

سازمان گذرنامه عربستان همچنین اعلام کرده، افرادی که بدون گذرنامه به عراق سفر می‌کنند، تا سه سال از خروج از کشور منع خواهند شد.
همچنین طبق این بیانیه مردانی که زیر 40 سال سن دارند از سفر به عراق منع شده‌اند؛ در این بیانیه زنان مستثنی شده‌اند.
سالانه شمار زیادی از مسلمانان شیعه عربستان برای زیارت عتبات عالیات به شهرهای مقدس کربلا، نجف و سامرا در عراق سفر می کنند که این اقدام آل سعود موجب منع سفر بسیاری از عربستانی ها به عراق می شود.
شروط آل سعود برای سفر مردان زیر 400 سال به عراق، همانند شروط رژیم صهیونیستی برای ورود نمازگزاران مسلمان فلسطینی به مسجد الاقصی است.
رژیم صهیونیستی نیز برای نمازگزاران مرد فلسطینی که جهت ادای فریضه دینی نماز جمعه می خواهند به مسجدالاقصی بروند، محدودیت سنی گذاشته و از ورود مردان زیر 40 سال به این مسجد جلوگیری می‌کند، اما برای خانم‌ها محدودیت خاصی وجود ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.