به گزارش جماران، محمودصادقی نماینده تهران به روزنامه آرمان گفت: فراکسیون امید در ابتدای ورود به مجلس با دو چالش بیرونی و درونی مواجه بود.چالش درونی فراکسیون امید نیز عمدتا به عدم تجربه کافی نمایندگان این فراکسیون بازمی گشت که هنوز با پیچیدگی های مجلس و کار نمایندگی آشنا نبودند.

چالش دیگری که فراکسیون امید با آن مواجه بود ترس و واهمه نمایندگان مستقل مجلس برای حضور در این فراکسیون و همراهی با سیاست های این فراکسیون بود.

اغلب نمایندگان مستقل مجلس دهم به فراکسیون امید تمایل دارند اما از هزینه هایی که ممکن است حضور در این فراکسیون برای آنها در پی داشته باشد واهمه دارند و به همین دلیل از حضور در فراکسیون امید خودداری می کنند.از سوی دیگر انتظار ما از نمایندگان با تجربه تر فراکسیون امید این بود که عملکرد تاثیرگذارتری در مجلس از خود نشان دهند که این مساله محقق نشد و این نمایندگان تاکنون عملکرد قابل قبولی نداشته اند.

در شرایط کنونی نیز این نمایندگان عملکرد قابل قبولی ندارند و به نظر می رسد اولویت های دیگری برای خود قائل هستند.انتظار ما در ابتدای ورود به مجلس این بود که اعضای باتجربه فراکسیون امید که تجربه حضور در مجلس را داشتند در زمینه هایی مانند طرح ها و لوایح،کمک به نیروهای جوان و یا مدیریت صحن مجلس عملکرد تاثیرگذارتری از خود نشان بدهند که متاسفانه تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

بدون شک مهم ترین اولویت فراکسیون امید در ابتدای ورود به مجلس، حفظ آرامش مجلس و همچنین فضای سیاسی کشور بود. به همین دلیل اغلب نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس از انجام اقدامات تنش زا و مساله‌سازخودداری کردند.شاید برخی از دوستان انتظار داشتند که نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در برخی مسائل عملکرد جدی تری داشته باشند. با این وجود سیاست فراکسیون امید حفظ آرامش مجلس و پرهیز از تنش آفرینی بوده است.به نظر من شاید همین رویکرد باعث شده که فراکسیون امید دچار محافظه کاری شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.