حضرات آیات عظام تقلید وحید خراسانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و جوادی آملی از تلاش های دولت تدبیر و امید بویژه در زمینه دستاوردهای هسته ای تقدیر کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز دوشنبه در دیدار علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، ضمن تقدیر از تلاش های دولت به ویژه در زمینه دستاوردهای هسته ای، گفت: ما نباید در نقض برجام پیش قدم باشیم.
وی شرایط کشور را مهم و خاص ارزیابی کرد و افزود: نیاز به وحدت و انسجام داخلی به ویژه در بحث برجام یک ضرورت است و دستاوردهای برجام به صورت منطقی برای مردم کاملا تبیین شود.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در موضوع تحریم ها نیز روشن شود که چه بخش هایی مربوط به برجام بوده و چه بخشی به مسایل دیگر پس از انقلاب مربوط می شود.

* آیت الله حسین وحید خراسانی نیز در دیدار علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی از دولتمردان خواست: بر اساس اصول و ارزشهای اسلامی، با جهانیان با منطق و استدلال و زبان نرم سخن بگویند.
وی همچنین ضمن ابلاغ سلام به رییس جمهوری از زحمات هیات دولت به ویژه در خدمت به شیعیان و فرهنگ اهل بیت(ع) تشکر نمود و از اقدام دولت در تعطیلی روز هشتم ربیع تقدیر کرد.
وی همچنین ضمن دعای خیر برای معاون رییس جمهوری به وی و همراهان توصیه کرد با توسل و تلاوت روزانه قرآن و اهداء ثواب آن به امام زمان(عج) روز خود را آغاز کنند. 

*آیت الله نوری حسین همدانی از دیگر مراجع تقلید نیز در دیدار دکتر صالحی گفت: پیشرفتهایی که در کشور در زمینه انرژی هسته ای حاصل شده،خیلی چشمگیر است، زحمت فراوان کشیده شده است .
وی ادامه داد: در کارها باید به این مبنا توجه شود که عزت فدای مصلحت نشود.
آیت الله نوری همدانی ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی کشور را از استبداد و استعمار نجات داد و ثمره آن ایجاد نظام ولایی قدرتمند بود و ملت عزیز باید در 22 بهمن هرچه با صلابت تر به میدان آمده و وحدت عزت کشور را به جهانیان نشان دهند.

*آیت الله عبدالله جوادی آملی نیز در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با تبریک ایام دهه فجر و تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، از تلاش های آقای صالحی تقدیر و برای وی آرزوی موفقیت روزافزون کرد.
وی گفت: من از غیرت و عظمت و نفوذ ناپذیری تیم هسته ای حق شناسی می کنم، هم تیم هسته ای به ویژه آقای ظریف و هم مسئولان نظامی دفاع خوبی از قدرت نظامی کشور کردند که این نشان دهنده غیرت آنهاست.
وی ادامه داد: در این روزها هم آقای ظریف و عزیزان وزارت خارجه و هم مسئولان دفاعی کشور حمایت خوبی از اقتدار دفاعی کشور نمودند که نشانگر غیرت آنهاست. اینها افراد غیوری هستند.
آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: در جریان هسته ای طرف مقابل اصرار داشت که ایران به سمت سلاح هسته ای نرود و حال آنکه ایران پیش از آن ها و بیش از آن ها اصرار داشت که به سمت سلاح هسته ای نمی رود.
وی گفت: کسی به این سمت می رود که دین را نشناسد. این ها قدرتشان را بر روی کشته های انسان ها بنا کرده اند،اکثر بودجه شان صرف سلاح های کشتار جمعی می شود.
وی خاطرنشان کرد: این ها چون خود را نشناخته اند در حد حیات گیاهی زندگی می کنند. منکر ابدیت و منکر تجرد روح هستند. این دو خطر اساسی برای غرب است.اگر این دو غده از غرب گرفته شود مشکلات حل می شود. دین می خواهد که نه بیراهه بروی نه راه کسی را ببندی. 
علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور روز دوشنبه به منظور زیارت حرم حضرت معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام به قم سفر کرد.
دیدار با آیت الله محمد یزدی و اعضای هیات رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دیگر برنامه های صالحی بود که دراین دیدار گزارشی از دستاوردهای هسته ای کشور و ابعاد فنی برجام ارایه وبه سئوالات طرح شده پاسخ داده شد.
از دیگر برنامه های این سفر که مصادف با هفتمین روز دهه فجر بود؛دیدار با آیت الله محفوظی از علمای برجسته قم و حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی،نماینده آیت الله سیستانی در کشور بود.
در این سفر سید مهدی صادقی استاندار قم و کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی وی را همراهی کردند.

 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.