وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در مسکو تاکید کرد: نشست امروز آستانه برای هماهنگی‌های فنی آتش‌بس در سوریه است و به زودی مذاکرات سیاسی برای پیگیری بحران در سطح سیاسی آغاز می‌شود.

به گزارش جماران ، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، سرگئی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی خود در مسکو که همزمان با نشست کارشناسی آستانه برگزار شد گفت: نشستی که امروز در پایتخت قزاقستان برگزار شد جنبه فنی داشت و برای تقویت آتش‌بس در سوریه است. در گام بعدی ما تلاش می‌کنیم هیات‌های سیاسی تشکیل دهیم تا روند سیاسی پایان دادن به بحران سوریه شدت بگیرد.

او درباره نقش ایران در مقابله با تروریسم و موضع آمریکا در این باره نیز گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون بارها گفته که اولویت او مقابله با تروریسم است و ما هم از این استقبال می‌کنیم. به نظر ما ایران یک کشور حامی تروریسم نیست. ایران نه از داعش، نه از النصره و نه از هیچ گروه تروریستی که در لیست شورای امنیت آمده حمایت نمی‌کند. ورود ایران به سوریه نیز بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و ما معتقدیم که تشکیل هر ائتلافی برای مبارزه با تروریسم باید با شامل ایران نیز باشد.

وزیر امور خارجه روسیه درباره ادعاها مبنی بر کمک مالی ایران به گروه‌های تروریستی نیز گفت: ما یک کمیته بین‌المللی مقابله با پولشوئی و تامین مالی گروه‌های تروریستی داریم که براساس گزارش اخیر آن ایران نه تنها گروه‌های تروریستی را حمایت مالی نمی‌کند بلکه در جهت مقابله با تروریسم نیز حرکت کرده است. این مسائل باید مورد گفت‌وگو قرار بگیرد و به هرحال اولویت همه باید رویارویی با تروریسم و جنگ با داعش باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.