معاون اول رییس‌جمهور گفت: ایران بعد از پیروزی انقلاب، جنگ و محاصره و تعامل را تجربه کرده است و آن‌حایی که دنیا نفع برده، ملت ما هم نفع برده است و ما از تعامل استقبال می‌کنیم کسانی که با زبان تهدید و با زبان بی‌ادبانه با ملت ایران صحبت کنند، قطعا بازنده هستند.

به گزارش جماران، اسحاق جهانگیری که به خوزستان سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه آبادان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این توفیقی است که اولین بخش سفرم به آبادان و خرمشهر اختصاص دارد؛ شهرهایی که برای هر ایرانی خاطره‌انگیز است.

وی افزود: آبادان شهر مقاومت و پایداری است که در دوران دفاع مقدس جزو پایدارترین نقاط کشور بود و در مقابل تهاجم گسترده رژیم بعثی مقاومت کرد و خاطرات زیادی از آن ایام برای ملت به جای مانده است. در این سفر که همزمان با ایام دهه فجر است، برنامه‌های مختلفی در خرمشهر، آبادان، ماهشهر و بهبهان داریم و طرح‌های بزرگی در بخش پتروشیمی، نفت و گاز، حمل و نقل و نیروگاهی آماده شده است که به بهره‌برداری می‌رسند. در این سفر که وزیر جهاد کشاورزی و  برخی مسئولان حضور دارند، فرصتی است که کانون‌های ریزگردی که موجب گرد وخاک و آزار مردم این استان شده است، شناسایی و تصمیم و برنامه اجرایی برای آن گرفته شود.

وی گفت: البته بخشی از ریزگردها در خارج از کشور است که طبق دستور رییس جمهور دستگاه‌های ذیربط مسئول مذاکره با طرف‌های مقابل هستند تا بتوانیم این مساله را به طور ریشه‌ای حل کنیم تا روند رو به توسعه خوزستان که مهمترین استان کشور و قلب توسعه از نظر کشاورزی، صنعت، نفت و گاز است، ادامه دهد.

معاون اول رییس‌جمهور  ادامه داد: آمریکایی‌ها در این روزها روش بدی را انتخاب کردند و امیدواریم خودشان از این روش بازگردند و تعامل را پیش بگیرند و روش تعامل را پیش بگیرند. بین ایران و امریکا دیوار بی‌اعتماد بسیار بلندی وجود دارد و آمریکایی در خیلی از مسایل ایران نقش داشتند که از ذهن ملت ایران پاک نمی‌شود.

وی در بدو ورود خود با حضور در گلزار شهدای خرمشهر به مقام شامخ شهیدان این شهر ادای احترام کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.