مرحله دوم عملیات آزادسازی محور تکریت به موصل از ۱۵ بهمن کلید خورد که پیشروی ۱۳ کلیومتری رزمندگان مقاومت موجب فرار تروریست‌های تکفیری از مراکز و ذخایر مهم نفتی و تسلیحاتی شد.

به گزارش جماران ، نیروهای مقاومت عراقی از روز جمعه ۱۵ بهمن‌ماه فاز دوم عملیات آزادسازی موصل از محور تکریت را آغاز کردند که تا به این لحظه، بیش از ۱۳ کلیومتر آزاد و پاک‌سازی شده است.

رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء در این عملیات، پیشروی قابل توجهی در آزادسازی جزیره «الصینیة» داشتند که در جریان آن شمار زیادی از عناصر گروه تروریستی داعش کشته شده و ذخایر تسلیحاتی آنها به غنیمت گرفته شده است.

در جریان حملات نُجَباء به جزیره «صلاح الدین» مراکز نفتی مهمی از سیطره تکفیری‌ها خارج شد که داعش پیش‌تر، از آن‌ها به عنوان مقرهای فرماندهی استفاده می‌کرد.

رزمندگان مقاومت همچنین پنج روستای واقع در جزیره صلاح الدین را آزاد کردند که اهالی آنها به منازل خود بازگشتند.

از دستاوردهای جبهه مقاومت در درگیری‌های جزیره صلاح الدین می‌توان به انهدام خودروهای حامل تیربار داعش و انفجار ده‌ها کمین این گروه تروریستی توسط یگان موشکی نُجَباء اشاره کرد.

روستاهای «عبد علی» و «عرب سایر» واقع در جزیره صلاح الدین روز گذشته شنبه ۱۶ بهمن‌ماه از لوث وجود تروریست‌های تکفیری داعش پاک و چند انبار ذخیره تسلیحات و مهمات آنها به نفع جبهه مقاومت غنیمت گرفته شد.

از سوی دیگر، رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء موفق شدند در جاده مواصلاتی بیجی به موصل پیشروی هفت کیلومتری داشته باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.