به گزارش جماران، واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس جمهور فرانسه گفت: این که ما در خصوص تصمیماتی که ترامپ اتخاذ کرده است، توافق داشته باشیم باید بگویم که قطعا این طور نیست.

رئیس جمهور فرانسه گفت: به نظر من رئیس جمهوری آمریکا وظایفش در راس حکومت آمریکا را بد متوجه شده است.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که به مالت سفر کرده است، در نشست خبری شرکت کرد. وی درباره موضعگیری اروپا در قبال دونالد ترامپ گفت: این که ما (اروپایی ها) در خصوص دونالد ترامپ و تصمیماتی که اتخاذ کرده است، توافق داشته باشیم باید بگویم که قطعا این طور نیست.

کشورهایی هستند که با دولت جدید آمریکا محتاطانه رفتار می کنند و برخی نیز روند تحولات را با دقت دنبال می کنند. مسئله اصلی برای ما یافتن یک پاسخ (مشترک) اروپایی است برای منافع تجاری و دفاعی و امنیت مرزهای مان و مناقشاتی است که پشت دروازه های ما قرار دارد. ما می بایست در خصوص اقدامات اروپا اتفاق نظر داشته باشیم.

اولاند سپس در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: دونالد ترامپ خروج یک کشور (انگلیس) از اتحادیه اروپا را اتفاقی استثنایی خواند و من به این مسئله واکنش نشان دادم. برای این که کسی نباید در مسایل اروپایی ها دخالت کند. البته هر کس می تواند قضاوت خود را داشته باشد. اولاند افزود: به نظر من رئیس جمهوری آمریکا وظایفش را در راس حکومت آمریکا بد متوجه شده است. علاوه بر این شرکا باید به یکدیگر احترام بگذارند. اگر اروپا بخواهد خود را باز سازی کند، دلیلش این نیست که کسی آرزوی متلاشی شدنش را داشته است. اروپا علیه آمریکا شکل نگرفته است. اروپا به خاطر ارزش های مان و به خاطر کشورهایی که اتحادیه اروپا را ساختند، شکل گرفت.

اولاند در ادامه سخنان خود، خروج کشورهای دیگر از اتحادیه اروپا به دنبال انگلیس را مردود ندانست و گفت: برخی کشورها از اتحادیه اروپا انتقاد می کنند و ممکن است روزی از این نهاد اروپایی خارج شوند. شنیده ام که برخی کشورها در شورای اروپا خواستار خروج از اتحادیه اروپا هستند. اولاند نتیجه انتخابات در کشورهای اروپایی را نگران کننده خواند و گفت: انتخاباتی در سال دو هزار و هفده برگزار خواهند شد، انتخابات در هلند، بلغارستان، فرانسه و آلمان و همه این انتخابات مهم هستند. نتیجه این انتخابات از جمله انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به طور مستقیم بر آینده اروپا تاثیر گذار خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.