مدیرکل بحران استان تهران آخرین وضعیت امدادرسانی طی ریزش بهمن در شرق این استان را تشریح کرد و از ادامه عملیات جست‌وجو در زیر برف‌ها خبر داد.

به گزارش جماران، هادی رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت  محورهای شمال شرق تهران اظهار کرد: در استان تهران نیز همچون حدود 20 استان دیگر بارش نزولات آسمانی را داشتیم که از بعدازظهر دیروز در محورهای شرقی و شمال شرقی تهران بخصوص فیروزکوه و هراز شاهد بروز کولاک بودیم.

وی با بیان اینکه محور هراز و فیروزکوه و حد فاصل رودهن تا دماوند روز گذشته مردم زمین‌گیر شدند، گفت: از همان دقایق نخست حادثه عوامل راهداری، پلیس، هلال‌احمر، اورژانس، و... به محل حادثه آمده و عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.

 مدیرکل بحران استان تهران با بیان اینکه نسبت به سوخت‌رسانی و توزیع آذوقه میان در راه‌ماندگان اقدام شد، گفت: بیش از 1000 تن از این افراد در شهرستان دماوند و بیش از 250 نفر دیگر نیز در مجتمع نفت آبعلی اسکان داده شدند.

رحمتی با اشاره به ریزش بهمن در مبارک‌آباد آبعلی اظهار کرد: حوالی ساعت 19:45 دیروز متاسفانه سقوط بهمن سبب محبوس شدن تعدادی از خودروها در زیر برف شد که با اقدامات انجام شده خوشبختانه دو تن زنده از زیر برف خارج شده و جست‌وجو برای خارج کردن افراد دیگر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در پی این حادثه سه نفر جان خود را از دست دادند، درباره اینکه گفته می‌شود این افراد مامور راهداری یا پلیس بودند، گفت: آنچه که ما تایید می‌کنیم، مرگ سه تن در پی ریزش بهمن است اما اینکه شغلشان و هویت‌شان چه بوده، هنوز چیزی قابل تایید نیست.

مدیرکل بحران استان تهران با بیان اینکه جست‌وجوها در این محل ادامه دارد: با توجه به قطعی برق در بخش‌هایی از این محدوده، عوامل برق نیز در محل حضور داشته و به دنبال این هستند تا در اولین فرصت مشکل را مرتفع کنند.

رحمتی با بیان اینکه مسیر بازگشایی شده اما به دلیل فراهم شدن امکان امدادرسانی و تردد خودروهای امدادی مسدود است، اظهار کرد: از شهروندان می‌خواهیم که به هیچ عنوان از محورهای شرقی و شمال شرقی تهران برای ورود و خروج تردد نکنند و تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری نیز پرهیز کنند.

دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور لحظاتی پس از انتشار این خبر در گفت‌وگو با ایسنا  ضمن اشاره به وجود سه کشته و یک مصدوم در پی حادثه سقوط بهمن در هراز – فیروزکوه گفت: یک تن از جانباختگان، رییس راهداری آبعلی بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.