تصاویر نوجوانی که به خاطر تصادف به حال مرگ افتاده بود و حاضران به جای کمک به او مشغول فیلم و عکس گرفتن با موبایل بودند در هند خبر ساز شده است.

به گزارش جماران، رسانه‌های محلی اعلام کردند: "انور علی" ۱۷ ساله در حالی که سوار دوچرخه بود با اتوبوس تصادف کرد و نیم ساعت طول کشید تا به بیمارستانی در ایالت "کارناتاکا" در جنوب هند منتقل شود.

این نوجوان در حالی از خونریزی جان باخت که به گفته پزشکان اگر زودتر تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گرفت احتمال داشت زنده بماند.

این اتفاق تلخ موجب شد تا بار دیگر موج انتقادها در مورد بی‌توجهی مردم نسبت به مصدومان جاده‌ای در هند اوج بگیرد. هرچند شماری از فعالان در هند معتقدند که بی‌تفاوتی مردم می‌تواند به دلیل مشکلات متعاقبِ کمک‌رسانی به مصدومان کنار خیابان در این کشور باشد.

به گزارش بی‌بی‌سی، خیلی وقت‌ها در هند کمک کردن موجب می‌شود تا پلیس شما را به کمک به فرار فرد خاطی متهم کند.

گذشته از این مردم همچنین نگران هستند که از آن‌ها خواسته شود تا به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شوند. طی شدن روند قانونی یک پرونده در هند می‌تواند زمان بسیار زیادی طول بکشد.

مردم هند در ضمن از این می‌ترسند که اگر کمک کنند فرد مصدومی به بیمارستان برسد، در گام بعدی مجبور شوند تا بخشی از هزینه درمان او را نیز بپردازند.

این در حالی است که ماه مه سال گذشته، دادگاه عالی هند قانونی را تصویب کرد که به موجب آن "افراد نیکوکار" از آزار و اذیت در امان بمانند. ایالت کارناتاکا نیز جداگانه قانونی را تصویب کرد که به موجب آن کسی مزاحم مردمی که به مصدومان جاده‌ای کمک می‌کنند، نشود. با این حال خبرنگاران می‌گویند که بسیاری از مردم از این قانون خبر ندارند و مطمئن نیستند که از تعقیب پلیس در امان بمانند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.