تارنمای نشریه یهودی 'جویش کرونیکل' گفت انتظار می‌رود که نتانیاهو شامگاه یکشنبه آینده وارد لندن شده و روز دوشنبه آینده با 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس در داونینگ استریت دیدار کند.

به گزارش جماران،  نشریه انگلیسی 'جویش کرونیکل' روز پنجشنبه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دعوت 'ترزا می' همتای انگلیسی‌اش قرار است هفته آینده سفر رسمی به انگلیس داشته باشد.

به نوشته جویش کرونیکل، نخست وزیران انگلیس و رژیم اسراییل قرار بود که در حاشیه نشست اخیر مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس با یکدیگر دیدار کنند که این دیدار به دلیل رأی انگلیس به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی لغو شد هرچند که نتانیاهو هم سفرش را به داووس به دلایلی که اعلام نشد، انجام نداد.
این نشریه افزود: از جمله اهداف اصلی نتانیاهو از این سفر نزدیک‌تر کردن مواضع انگلیس با دولت ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه ایران است.
در همین حال جویش کرونیکل گفت که منابع نخست‌وزیری انگلیس تایید کرده‌اند که بر روی دیدار 'ترزا می' و نتانیاهو در روز دوشنبه کار می‌کنند هر چند که این مساله رسما تایید نشده است.
داونینگ استریت هنوز دیدار نتانیاهو با 'ترزا می 'تایید نکرده اما روزنامه 'هاآرتص' تایید کرده که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است هفته آینده راهی انگلیس شود. 
نتانیاهو در حالی قرار است با 'ترزا می ' دیدار کند که 'توبیاس ال وود ' معاون وزارت خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و آفریقا، اوایل روز پنجشنبه بار دیگر سیاست‌های جدید شهرک‌سازی اسراییل در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد.
معاون وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای تصریح کرد: سیاست‌های شهرک‌سازی اسراییل براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی شمرده می‌شود و کمکی هم به روند صلح نخواهد کرد.
'توبیاس ال وود' همچنین گفت: سیاست‌های شهرک‌سازی اسراییل سبب تضعیف اعتماد شده و تحقق راه‌حل دو دولت که می‌تواند ضمن تامین امنیت اسراییل و حفاظتش در برابر تروریسم، زمینه‌ساز تشکیل یک دولت قابل‌دوام و مستقل فلسطینی شود، سخت‌تر خواهد کرد.
آخرین بار نتانیاهو در سال 2015 میلادی ( اواسط شهریورماه 1394 ) به انگلیس سفر و با دیوید کامرون نخست‌وزیر سابق این کشور در داونینگ استریت دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار نتانیاهو با کامرون در حالی صورت گرفت که صدها تن از مردم انگلیس با برپایی تظاهرات در قلب لندن، به سفر او اعتراض کردند. 
همچنین شمار زیادی از مردم انگلیس با امضای توماری از دولت این کشور خواسته بودند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در زمان ورودش به لندن، به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در غزه دستگیر شود. 
انتظار می رود که سفر نتانیاهو بار دیگر با اعتراض فعالان سیاسی و گروه های مدنی در انگلیس مواجه شود.
براساس گزارش منابع انگلیسی، نتانیاهو پس از این سفر، قرار است در 15 فوریه آینده، برای دیدار با ترامپ راهی واشنگتن شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.