یافته های نظرسنجی تازه انجام شده نشان می دهد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه همچنان محبوب ترین سیاستمدار این کشور است و علاقه مردم به وی افزایش یافته است.

به گزارش جماران، بر اساس نتایج آخرین پژوهش «مرکز نظرسنجی عمومی روسیه» که روز پنجشنبه منتشر شد، 85.6 درصد مردم این کشور پوتین را محبوبترین سیاستمدار می دانند.
براساس یافته های اغلام شده که خبرگزاری ایتارتاس منتشر کرده است، سطح محبوبیت عمومی رئیس جمهوری روسیه همچنان رو به افزایش است و نسبت به نظرسنجی قبلی در آغاز ماه ژانویه که 85 درصد بود رشد کرده است.
54.33 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که به پوتین اعتماد دارند.
همچنین 18 درصد روس ها دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه را قبول دارند و سطح اعتماد ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع این کشور هم 17.7 درصد است.
61 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی هم عملکرد دولت روسیه را تایید می کنند.
پوتین پیش تر اعلام کرده بود که با توجه به وضعیت روسیه، نتایج عملکرد حکومت و بازتاب آن در افکار عمومی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 تصمیم گیری می کند.
علت اصلی افزایش محبوبیت پوتین، بهبود نسبی شرایط اقتصادی روسیه در جریان بحران مالی جهانی، قدرت نمایی مسکو در برابر غرب، الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور، بمباران مواضع تروریست ها به ویژه داعش در سوریه و رد فشارهای آمریکا و کشورهای غربی-عربی ضدسوری برای قطع آن ارزیابی می شود.
زمان تعیین شده برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه ماه مارس 2018 است که براساس برخی گزارش ها پوتین برای شرکت در آن اعلام آمادگی کرده است. 
بر اساس قانون اساسی روسیه، یک فرد می تواند دو دوره متوالی رئیس جمهوری این کشور باشد و پوتین رئیس جمهوری کنونی نیز امکان نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 را دارد. 
ولادیمیر پوتین از 31 دسامبر 1999 دو دوره چهار ساله رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به مدت چهار سال تا 2012 و طی دوره ریاست جمهوری مدودیف نخست وزیر این کشور شد. 
پوتین از آغاز دوره سوم ریاست جمهوری خود (مارس 2012)، مدودیف را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و مطابق قانون اساسی نیز می تواند براساس اصلاحات انجام شده یک دوره شش ساله دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. 
 

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.