معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه گفت: برای صدور ویزای اتباع آمریکا، براساس اقدام متقابل عمل خواهیم‌ کرد و سازوکاری در وزارت خارجه تعبیه شده است تا این موضوع دنبال شود.

به گزارش جماران ، مجید تخت‌روانچی که امروز برای بررسی تصمیمات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رفته بود، این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: در این جلسه موضوع تست موشکی مورد بررسی قرار گرفت و همه دوستان کمیسیون و افراد خارج از کمیسیون حاضر در این جلسه٬ تاکید کردند که ما برای مباحث دفاعی از کسی اجاره نمی‌گیریم و براساس نیازهای کشور٬ هرکاری لازم باشد، انجام می‌دهیم.
معاون وزیر خارجه ادامه داد: موضوع موشکی به هیچ وجه خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست چون موشک‌های ما برای کلاهک هسته‌ای طراحی نشده است و این را‌ هم در مواضع کتبی‌‌ که در اسناد شورای امنیت است، آورده‌ایم و هم در مواضع شفاهی بارها بر آن تاکید کرده‌ایم.
تخت روانچی اظهار داشت: درباره لغو ویزا که دولت ترامپ ایجاد کرده است نیز بحث و این موضوع به عنوان یک اقدام تبعیض‌آمیز علیه کشورهای اسلامی از جمله شهروندان کشورمان قلمداد شد.
وی درباره اقدام عملی در قبال فرمان ترامپ گفت: همانطور که در بیانیه وزارت خارجه آمده است ما صدور ویزا را براساس اقدام متقابل انجام خواهیم داد و سازوکاری در وزارت خارجه تعبیه شده است که این قضیه را دنبال کند.
معاون وزیر خارجه درباره تاثیر این فرمان ترامپ بر روند اجرای برجام نیز گفت: باید زمان بگذرد، ما در بیانیه وزارت خارجه تاکید کردیم که تعهدات بین‌المللی و دو جانبه آمریکا نباید به هیچ وجه تحت تاثیر این سیاست نسنجیده‌ای که اعلام کرده‌اند٬ قرار بگیرد.
به گزارش جماران  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز به منظور بررسی تصمیات ضد مهاجرتی رییس جمهوری آمریکا به ریاست علاء الدین بروجردی تشکیل جلسه داد.
سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران و تخت‌روانچی، معاون وزیر امور خارجه نیز دو ‌مهمان اصلی این جلسه بودند.
در این نشست که اکثریت اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، همچنین برخی از اعضای سایر کمیسیون های تخصصی مجلس حضور داشتند، آخرین تحولات آمریکا و تصمیمات نسنجیده رییس جمهوری جدید این کشور بررسی شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.