دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه تاکید کرد که ائتلاف ناتو در حال بررسی ماهیت و جزئیات آزمایش موشکی ایران است.

به گزارش جماران، ینس استولتنبرگ ، دبیرکل ائتلاف ناتو در کنفرانس خبری مشترک خود با رئیس‌جمهور بلغارستان با اظهار این‌که «ما در حال بررسی ماهیت آزمایش موشکی ایران هستیم» در عین حال گفت:‌ بنابراین نمی‌توانم در مورد این موضوع اظهار نظر کنم.

وی افزود:‌ ناتو به توسعه سامانه دفاع در برابر موشک‌های بالستیک ادامه می‌دهد؛ چراکه برخی از کشورها از جمله ایران به توسعه انواع مختلف موشک‌های بالستیک خود و تقویت سیستم آن‌ها ادامه می‌دهند.

بنابر گزارش‌ها ، قرار است شورای امنیت سازمان ملل به درخواست آمریکا روز سه شنبه یک نشست اضطراری را برای بررسی جزئیات آزمایش موشکی بالستیک ایران برگزار کند.

نخستین بار خبر انجام آزمایش موشکی بالستیک ایران را فاکس نیوز منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان همه اعضای مذاکره کننده برجام اعلام کردند که موضوع موشکی جزئی از برجام نیست و این موضوع را دولت فرانسه و آمریکا هر دو در گذشته به طور رسمی اعلام کرده اند.

در قطعنامه 2231 عبارتی درباره موشک بالستیک است که ایران موضع خود را در همان زمان تصویب قطعنامه در آن مورد اعلام کرد. در قطعنامه 2231 اشاره شده است به موشک‌ بالستیکی که برای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای طراحی شده است و این نوع موشک‌ها نباید مورد آزمایش قرار گیرند. ایران همان موقع هم اعلام کرد موشک‌های ما با قابلیت‌ حمل سلاح نیستند و برای حمل کلاهک‌های متعارف طراحی و ساخته می‌شوند.

ایران به عنوان کشوری که بیش‌ترین هزینه را از تروریسم بین‌المللی و تجاوز کشورهای خارجی پرداخت کرده است و سابقه تاریکی از نحوه عملکرد جامعه بین‌الملل در تجاوز هشت ساله عراق به ایران در ذهن دارد دفاع از خود را به اجازه طرف‌های دیگر موکول نمی‌کند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه علیه کشور دیگری از سلاح استفاده نکرده است مگر در دفاع از خود. ما هیچ وقت آغازگر جنگ نبوده‌ایم اما در مقابل حملات کشورهای خارجی با شجاعت و به اتکا مردم از خود دفاع می‌کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.