'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس و 'اندی کنی' همتای ایرلندی‌اش عصر روز دوشنبه در جریان یک نشست مشترک خبری در دوبلین، مخالفت خود را با احکام ضد مهاجرتی ترامپ بیان داشتند .

به گزارش جماران، 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس در این نشست خبری ضمن غیر قابل‌قبول دانستن احکام اجرایی رییس جمهوری آمریکا در مورد ممنوعیت موقت ورود مهاجران و نیز ورود شهروندان 7 کشور اسلامی از جمله ایران به خاک آمریکا، اعلام کرد، درخواست لندن برای سفر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس همچنان پابرجاست.
وی همچنین گفت: رهیافت انگلیس متفاوت از اقدامات ترامپ است و او هیچ ‌گاه در دورانی که وزیر کشور بود، چنین اقداماتی را ارائه نکرد.
'اندی کنی' نخست‌وزیر ایرلند نیز با بیان اینکه موافق گفت‌وگو با دونالد ترامپ است، گفت که او نیز مخالف احکام ضدمهاجرتی رییس جمهوری آمریکا است.
وی افزود: او همچنین قصد دارد با ترامپ به‌صورت رودررو صحبت کرده و با او مسایل و مطالبی را که مهم به نظر می‌رسد، در میان گذارد.
نخست وزیران انگلیس و ایرلند همچنین بر تمایلشان برای حفظ مناسبات باز دو کشور به‌رغم رأی انگلیسی‌ها در همه‌پرسی 23 ژوئن 2016 به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا، تاکید کردند.
آنها گفتند که خواهند بازگرداندن مرزهای دو طرف به مرزهای گذشته به‌رغم برگزیت نیستند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.