تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش امروز (دوشنبه)‌ در سفر به استان قم با برخی از آیات عظام از جمله مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی و سبحانی دیدار کردند.

 

به گزارش جماران ، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش در این دیدارها گزارشی از عملکرد کمیسیون ارائه کرد.وی در دیدار با آیت الله نوری همدانی اظهار داشت که کمیسیون آموزش علاقه‌مند است نظرات بزرگان دین را برای رسیدن به اهدافی که دنبال می‌کنند، در نظر داشته باشند و همچنین در تصویب قوانین و نظارت از این نظرات بهره ببرند.

 

زاهدی: دامنه کاری کمیسیون آموزش مجلس وسیع است

همچنین رئیس کمیسیون آموزش در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی نیز با ارائه گزارش از عملکرد کمیسیون آموزش اظهار داشت: کمیسیون آموزش یکی از کمیسیون‌های بزرگ از نظر دامنه کاری است زیرا وزارت علوم، آموزش و پرورش، بخش آموزشی وزارت بهداشت، بنیاد علمی نخبگان و سازمان فنی و حرفه‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ همچنین 13 میلیون دانش‌آموز و 5 میلیون دانشجو داریم که رسالت تربیتی فرهنگی بر عهده کمیسیون است و این وظیفه بسیار سنگین می‌باشد.

رئیس کمیسیون آموزش گفت: برای رسیدن به اهداف کلان انقلاب ، امام و رهبری باید آموزش و پرورش و آموزش عالی در بستر مناسبی قرار گیرند که کار سختی است که باید علیرغم اختلافات سیاسی مصالح ملی را در رأس قرار دهیم تا در خدمت نظام باشیم.

اعضای کمیسیون آموزش مجلس همچنین امروز با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه نیز دیدار کردند.

میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش نیز در گفت‌وگو با ایسنا همچنین اظهار کرد: در آستانه دهه فجر تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش در سفری یک روزه به قم با مراجع عظام دیدار و گفت‌وگو کردند که آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله سبحانی از آن جمله هستند. ضمن اینکه اعضای کمیسیون در بازدیدی با اساتید دانشگاه معارف اسلامی نیز بحث و تبادل نظر کردند.

وی افزود: در این دیدار آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس جامعه‌المصطفی تأکیدی بر راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشتند، آیت‌الله مکارم شیرازی نگرانی‌هایی را نسبت به فضای مجازی مطرح کردند که باید این مسائل مدیریت شود تا از این زاویه نفوذ مشکلی متوجه نباشد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش گفت: همچنین آیت‌الله نوری همدانی مسائلی را درباره جدا بودن اسلام آمریکایی از اسلام ناب و همچنین موضوعات فرهنگی مطرح کردند و آیت‌الله جوادی آملی نیز اظهار داشتند که آنچه از جامعه غرب مطرح می‌شود بیشتر بر این مبنا است که آنها قائل به دنیای آخرت نیستند و به دنبال ترویج پوچ‌گرایی هستند و ما باید تلاش کنیم فضیلت و اخلاق میان جوانان حاکم باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که از طرف اعضای کمیسیون آموزش هم مطرح شد بیشتر مباحثی بود که نیاز به قانون‌گذاری داشته و پیگیری‌هایی که در رابطه با اعتبارات دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی باید انجام شود و نظرات آیات عظام را نسبت به محتوای درسی جویا شدیم.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.