محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهوری در مراسم جایگزینی ٤٠ هزار دستگاه تاکسی نو در ناوگان تاکسیرانی کشور گفت : بخش مقدماتی مطالعات جامع در زمینه آلاینده سازهای عمده انجام و برای نخستین بار سهم آلاینده سازها در هر شهر مشخص شد.

به گزارش جماران ، معاون اجرایی رییس جمهوری افزود: پیش از این مطالعات جدی درباره آلاینده سازها انجام نشده بود که در دولت یازدهم این مساله در دستور کار قرار گرفت.

شریعتمداری ادامه داد: برای نمونه آلاینده سازان متحرک بیشترین نقش را در آلودگی هوای تهران دارند و آلاینده سازان ثابت بیشترین نقش را در شهرهایی همچون اراک ایفا می کنند.
این مسوول از جایگزینی ١٤٠ هزار دستگاه خودرو سواری، ١٧ هزار دستگاه اتوبوس دیزلی و ٦٥ هزار دستگاه کامیون بالای ٣٥ سال عمر خبر داد و گفت: بخشی از این جایگزینی ها انجام شده است.
معاون اجرایی رییس جمهوری تاکید کرد «تنها منفعت برجام دور کردن سایه جنگ- که کیهانیان به آن اشاره می کنند- نیست، ایجاد آرامش در فضای اقتصادی حاصل برجام و تلاش ارزشمند دیپلماسی سیاسی و اجرای برجام است».
وی ادامه داد: باید از شرایط به وجود آمده پس از برجام برای مطلوب تر کردن روابط بین المللی استفاده کنیم.
به گفته این مسوول، ملت ایران از جنگ نمی ترسد اما به استقبال آن نیز نمی رود و تلاش می کند سایه شوم جنگ از سر ملت دور شود.
به گزارش جماران ، شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
همزمان با روند مذاکرات و پس از اجرای برجام، شاه بیت مخالفان این بود که برجام هیچ دستاوردی نداشته است.

 

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.