آیت الله هاشم زاده هریسی عضو مجلس خبرگان  در رابطه با حملات به آیت الله هاشمی پس از درگذشت وی گفت: کسانی که پشت سر مردگان بدگویی می کنند، اهل عقده اند و عقده های خود را با بدزبانی می گشایند اما هر چقدر هم که بد بگویند، یقین بدانند به زیان خودشان است.

به گزارش جماران، نماینده دوره‌های سوم و پنجم مجلس شوری اسلامی ادامه داد: من اینگونه مسائل را اساسا پیگیری نمی کنم، نه صلاح می دانم و نه گوش دادن به این حرف ها را شرعی می دانم. به همین دلیل که پیگیری نمی کنم طبیعتا اطلاعی هم ندارم که چه کسی و در کجا علیه آقای هاشمی صحبت کرده است اما به طور کلی این عده از افرادی که پس از فوت یک نفر بدگویی می کنند، بدانند که این کارها خلاف شرع و اخلاق است.
نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: نه تنها در رابطه با آقای هاشمی، بلکه در رابطه با هر کسی که از دنیا رفته است، رسول خداوند (ص) در روایات زیادی تاکید کرده اند؛ " هر کسی از دنیا رفت با خیر از او یاد کنید، آنها را با بدی ذکر نکنید". این سفارش صریح اسلام که "مردگان خود را با خیر و با نیکویی ذکرکنید". ما در قبرستان برای همه مردگان سلام می دهیم . " السلام علیک یا اهل القبور " می خوانیم و دعا می کنیم که خدایا بر اهل قبور شادی نازل کن. این برای همه مردگان است نه مردگانی که آدم های خوبی هستند این آداب اسلامی، روش و سنت رسول خداست.

 

عضو سابق هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی خاطر نشان کرد: کسانی که پشت سر از دنیا رفتگان بدگوئی می کنند، به آداب و سنن اسلامی اعتقادی ندارند. این ها اهل عقده اند، عقده ای هستند و عقده های خود را با بدگوئی می گشایند. اما هر چقدر هم که بد بگویند، یقین بدانند به زیان خودشان است. کسی که چشم از جهان بسته، دیگر در این دنیا نیست که ضرری ببیند و ضرری به کسانی که دوستش دارند هم نخواهد رسید.

هاشم زاده هریسی با تاکید بر اینکه "گروه بدگویان خسارت را به جناح و گروه خودشان وارد می کنند" بیان کرد: اینها خیر و منفعت خودشان را نمی دانند. اگر آقای هاشمی اینقدر مورد بی مهری قرار نمی گرفت و این قدر مظلوم از دنیا نمی رفت این تشییع جنازه عظیم برای ایشان اتفاق نمی افتاد و این همه مردم در مراسم ایشان حضور پیدا نمی کردند.

این استاد حوزه افزود: وقتی آقای هاشمی از دنیا رفت مسئولیت خاصی نداشت، قدرتی نداشت که حتی از خانواده خودش هم دفاع کند. بنابراین مرحوم هاشمی نه برای مقام و موقعیتش و نه هیچ عنوانی نزد مردم با عزت شد. همه احترامات تنها برای شخصیت خودش بود. همین شخصیتی که بارها مورد تهمت و بدگوئی واقع شده بود و مظلومیتش تاثیر گذار شد.

این عضو مجلس خبرگان اظهار داشت: شکستن شخصیت های بین المللی انقلاب باعث خسران نظام جمهوری اسلامی است. این ها که هیچ پایبندی به اسلام و رسول الله ندارند، حرف هایشان هم بی حساب و کتاب و بی ارزش است. هر چه می خواهند، بگویند.

هاشم زاده هریسی در پایان با اشاره دوباره به اینکه "من نشنیدم که چه کسانی گفته اند و این حرف من راجع به شخص خاصی نیست" گفت: یکی از علما حرف خوبی می زد که « بعد از این که حضرت امام از دنیا رفت. صدام با آن همه رذالت، قساوت و طغیانگری در بغداد اعلام کرد: کسی حق ندارد پشت سر ایشان حرف بدی بزند». باید به بعضی آدم ها گفت شما هم لااقل در حد صدام وجدان داشته باشید و پشت سر افرادی که فوت می کنند، سخن به بدی نرانید.

منبع: عصر ایران

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.