حجت الاسلام «ابوالقاسم یعقوبی» در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد بااشاره به جانفشانی آتش‌نشان در حراست از مال مردم در حادثه پلاسکو گفت: برخی حقوق نجومی می‌گیرند و نجومی هم ذخیره می‌کنند در حالی که مال مردم حق‌الناس و بیت‌المال است، نباید با آن بازی کنند و باید از فداکاری آتشنشانان در حراست از اموال مردم درس بگیرند.

به گزارش جماران ،امام جمعه بجنورد گفت: با توجه به این‌که حق مردم بیت‌المال است بنابراین مسئولان نباید با اموال مردم بازی کرده و از حق‌الناس سوءاستفاده کنند.

 

وی با بیان این‌که نباید در حادثه پلاسکو به شایعات گوش کنیم که در زیر آن بمب بوده و انفجار رخ داده است، افزود: دشمن در کمین بوده تا ناتوانی مسئولان را به رخ بکشد در حالی که هنوز برای قضاوت زود بوده و باید کار کارشناسی در این حادثه انجام شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در حادثه پلاسکو که آبی بر آتش اختلاف‌ها بود، گفت: بنابر سخنان معظم له در این حادثه نباید تسویه حساب سیاسی انجام شود بلکه باید ریشه‌یابی‌ها به آینده موکول شود و با همدلی و اتحاد این مسأله حل شود.

یعقوبی با تأکید بر رعایت استانداردها در احداث بناهای ساختمانی و ایمن‌سازی آن، ادامه داد: در قوانین ساخت و ساز نباید قانون را دور بزنیم زیرا اثرات آن به خودمان بر می‌گردد.

وی با بیان این‌که در حادثه پلاسکو فقط ۳۰ درصد ساختمان‌ بیمه بوده و ۷۰ درصد بیمه نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که جبران خسارت‌ها بسیار سنگین است بنابراین افراد با پرداخت هزینه‌ای اندک ساختمان خود را بیمه کنند.

امام جمعه بجنورد با بیان این‌که نباید مراکز تولیدی در قلب شهر باشد، یادآورشد: نباید ساختمانی با ۱۶ تا ۱۷ طبقه که حدود ۸۰ درصد پوشاک تهران را تأمین می‌کرد در مرکز شهر باشد باید مسئولان تدبیر کرده و مراکز تولیدی را به کناره‌های شهر بکشانند.

یعقوبی با اشاره به این‌که اگر حادثه پلاسکو در وسط روز اتفاق می‌افتاد شاید هزاران نفر جان خود را از دست می‌دادند، یادآورشد: حادثه پلاسکو بار دیگر روحیه جهادی مردم و مسئولان را متبلور کردن و به نمایش گذاشت.

وی با بیان این‌که آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو شهید هستند، افزود: آنان با جانفشانی برای نجات دیگر افراد خود در زیر آوار ماندند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به این‌که شرایط اقتصادی خوب نیست و فشارهای مالیاتی مردم را در منگنه قرار داده است، گفت: مسئولان و بانک‌ها مقداری به مردمی که  تحت فشار هستند رحم کنند.

یعقوبی با بیان این‌که بازار رکود داشته و برخی حتی در سه ماه نیز فروش نداشته‌اند، افزود: کجا هستند آن ولایتمدارانی که اسم مقام معظم رهبری را به زیبایی به زبان می‌آورند اما در عمل لبیک نمی‌گویند.

وی ادامه داد: امور مالیاتی و بانک‌ها ساختمان‌های خود را یک طبقه کمتر بسازند و از تشریفات و تجملات پرهیز کرده و مقداری در ارتباط با افراد تنگ‌دست در پرداخت معوقات خود بخشندگی کنند.

امام جمعه بجنورد با بیان این‌که برخی به‌رغم تمکن مالی از پرداخت اقساط خود سرباز می‌زنند، افزود: بدهی به بانک حق‌الناس بوده بنابراین در پرداخت آن کوتاهی نکنند.

قائم مقام ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به احداث زائرسرای برای مردم استان در مشهد مقدس با عنوان خشت‌های آسمانی، گفت: این زائرسرا در ۶۰۰ متر مربع و ۱۲ طبقه به‌منظور اسکان افراد نیازمند و دیگر مردم با هزینه بسیار اندک ساخته می‌شود.

یعقوبی با تأکید بر کمک‌های مردم در ساخت این زائرسرا، خاطرنشان کرد: این پروژه با مالکیت استان و کمک‌های مسئولان و بخش خصوصی همانند کارخانه‌های موجود در منطقه و مردم احداث خواهد شد.

وی با اشاره به ایام‌الله دهه فجر، افزود: امروز در سایه حکومت دینی که دشمنان همواره علیه آن بسیج شده‌اند، ملتی با پشتوانه دین و دیانت شکل گرفته است.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر این‌که این انقلاب را مدیون امام راحل و مردم و مقام معظم رهبری هستیم، یادآور شد: باید ایام‌الله دهه فجر سالروز جشن ملی، دینی، عزت، عظمت و اقتدار این انقلاب گرامی داشته شود.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.