امام‌جمعه قم گفت: وحدت ملی را در حادثه پلاسکو شاهد بودیم که دنیا این همدلی را دید

امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه وحدت ملی را در حادثه پلاسکو شاهد بودیم که دنیا این همدلی را دید، گفت: برخی در این حادثه به‌دنبال تسویه‌حساب شخصی و حاشیه‌سازی هستند که مسئولان و جریان‌های مختلف باید از این اقدام پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به حادثه پلاسکو اظهار داشت: آتش‌نشانان شجاع و قهرمان و جمعی از هم‌وطنان در این حادثه جان باختند، شهدای آتش‌نشان شخصیت‌هایی بودند که با فداکاری و ازجان‌گذشتگی برای حفظ جان و مال مردم قدم در این میدان گذاشتند؛ اقدامات پس حادثه پلاسکو نمایشی از همدلی و وحدت ملی و دینی بود.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه در این حادثه مردم داغدار شدند افزود: پیام رهبر معظم انقلاب تسلی‌بخش خانواده‌های داغدار بود اما مسئولان باید دقت کنند که دیگر شاهد تکرار چنین حوادث تلخ نباشیم چند روز است مردم داغدار این شهدا هستند، در این حادثه جلوه‌های عالی انسانی را دیدیم، اقدامات تحسین‌برانگیز را شاهد بودیم و از اقصی نقاط کشور برای کمک خود را رساندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه وحدت ملی را در حادثه پلاسکو شاهد بودیم که دنیا این همدلی را دید، تصریح کرد: برخی در این حادثه به‌دنبال تسویه‌حساب شخصی و حاشیه‌سازی هستند که مسئولان و جریان‌های مختلف باید از این اقدام پرهیز کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: اعتماد بین مردم و نظام اسلامی ویژگی خاص انقلاب اسلامی است که در هیچ انقلاب دیگری نمونه ندارد، اعتماد به نظام سبب شده مردم در همه عرصه‌ها پای همه سختی‌ها بایستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه با ابتکار ایران؛ سوریه، ترکیه و روسیه در قرقیزستان اجلاسی برگزار کردند که به توافقات مهمی رسیدند ادامه داد: در این اجلاس به توافق رسیدند که تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود که این توافقات نشان‌دهنده قدرت ابتکار ایران است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراحل قلبی و لسانی، اقدام عملی است، در امر به معروف لسانی انسان به‌دنبال از بین بردن منکر و ترویج معروف در جامعه است.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر لسانی نباید با تندی و خشونت برخورد شود، افزود: امر به معروف لسانی باید از در دوستی و رفاقت باشد تا جامعه در مسیر امر به معروف و نهی از منکر حرکت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اقدام عملی در امر به معروف و نهی از منکر مراحلی دارد که در مرحله نخست آن به‌گونه‌ای است که نحوه عمل آمر به معروف برای فرد خطاکار درس باشد.

وی با اشاره به اینکه در اقدام عملی باید مردم با همکاری دولت و خیران ایجاد آموزشگاه‌ها و قرارگاه‌های فرهنگی کنند تا جوانان را در مسیر ترویج معروف در جامعه سوق داده شوند، تصریح کرد: اقدام عملی در امر به معروف برخورد فیزیکی نیست بلکه ایجاد فرصت‌های فرهنگی نیز نوعی اقدام عملی در جهت ترویج امر به معروف است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید براینکه گام اول اقدام عملی متوسل‌شدن به زور نیست اما متأسفانه در جامعه این برداشت شده است، خاطرنشان کرد: کار معروف و شایسته این است که با تدابیر عملی نسل جوان را در جهت امر به معروف جذب کنیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.