حسین مرعشی ،سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی انجمن اسلامی مدرسین، را به پژوهش درباره افکار و عقاید آیت‌الله هاشمی دعوت کرد.

 

به گزارش جماران ، حسین مرعشی امروز در نشست سالانه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌های کشور که در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: صحبت درباره آیت‌الله هاشمی هم سخت است و هم آسان، بخشی از ابعاد شخصیتی ایشان شناخته شده است و بخشی نیاز به بررسی دارد. 

وی تاکید کرد: انجمن اسلامی مدرسین می‌تواند با پژوهش درباره افکار و عقاید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کار جدیدی ارائه دهد.

مرعشی با بیان اینکه یکی از نقاط قابل تامل درباره آیت‌الله هاشمی نحوه مدیریت ایشان است، اظهار کرد: مدیریت مرسوم در ایران به این شکل است که مدیران دستوری عمل می‌کنند و دیکته می‌کنند، آیت‌الله هاشمی چه در خانواده چه در کار هیچ‌وقت دیکته نمی‌کرد و مدیریت ایشان اقناعی بود نه دستوری. دلیل این تفاوت در جهان‌بینی این فرد بود، زیرا استقلال انسان‌ها را به رسمیت می‌شناخت و فکر نمی‌کرد انسان‌ها قالبی خلق شده‌اند.

وی سعه‌صدر و بزرگ‌دلی را از صفات آیت‌الله هاشمی دانست و گفت: شما تا در قدرت نباشید درک نمی‌کنید که چه سخت است آدم رئیس‌جمهور باشد، رئیس‌جمهور قدرتمندی هم باشد، کسانی که حقوق‌بگیر نظام هستند بیایند در خیابان و به خانواده‌اش فحاشی بکنند و تهمت بزنند اما آقای هاشمی هرگز به روی خود نمی‌آورد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی هم میان اصلاح‌طلبان و هم میان اصولگرایان دوستان زیادی داشتند، افزود: با اینکه آیت‌الله هاشمی برای خیلی‌ها ارزش قائل می‌شدند و آنها را به رسمیت می‌شناختند اما آنها انتظار داشتند آقای هاشمی از ایشان پیروی کند و مثل ایشان فکر کند و وقتی این اتفاق نمی‌افتاد به خودشان اجازه می‌دادند آیت‌الله را تخطئه کنند در حالی که ایشان هیچ‌وقت چنین انتظاراتی نداشتند، ما باید یاد بگیریم با حفظ استقلال بتوانیم با یکدیگر کار کنیم و قرار نیست همه مثل هم فکر کنیم.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.