زیگمار گابریل، معاون مرکل، از تصمیم خود برای انصراف از نامزدی صدراعظمی آلمان و واگذاری آن به مارتین شولتز، رئیس سابق پارلمان اروپا خبر داد.

زیگمار گابریل، معاون مرکل، از تصمیم خود برای انصراف از نامزدی صدراعظمی آلمان و واگذاری آن به مارتین شولتز، رئیس سابق پارلمان اروپا خبر داد.

به گزارش جماران؛ به نقل از خبرگزاری آلمان، «زیگمار گابریل،» معاون مرکل و رئیس حزب سوسیال دموکرات از نامزدی برای صدر اعظمی آلمان انصراف می دهد و «مارتین شولتز،» رئیس سابق پارلمان اروپا را به عنوان رقیب مرکل برای این منظور پیشنهاد می دهد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنندگان در نشست فراکسیون حزب سوسیال دموکرات که امروز برگزار شد، گابریل اعلام کرد مارتین شولتز باید همچنین رئیس حزب سوسیال دموکرات شود.

این در حالی است که چندی پیش نشریه دی سایت نیز گزارشی را در این باره منتشر کرده بود.

گابریل در توجیه این اقدام خود در گفتگو با هفته نامه "اشترن" اظها ر داشت اگر من حالا به عنوان نامزد صدر اعظمی وارد صحنه شوم، شکست می خورم و همراه با من حزب سوسیال دموکرات هم شکست خواهد خورد. شولتز شانس انتخاب بسیار بهتری دارد.

وی همچنین تاکید کرد برای اینکه ما یک مبارزه انتخاباتی واقعا موفق را هدایت کنیم دو شرط اساسی وجود دارد یکی اینکه حزب باید به نامزد خود اعتماد داشته و پشت وی قرار گیرد و نامزد مورد نظر هم باید از صمیم قلب خواهان آن باشد. این دو شرط اساسی درباره من به اندازه کافی صدق نمی کند.

گابریل همچنین از دلایل شخصی برای این تصمیم گیری سخن گفت.

همچنین بر اساس اظهارات یکی از شرکت کنندگان در نشست امروز فراکسیون حزب سوسیال دموکرات، گابریل اعلام کرده همه نظر سنجی ها نشان می دهد شهروندان هیچ علاقه ای به تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ در آلمان ندارند. از این رو مارتین شولتز نامزد مناسبی است.

گابریل همچنین در گفتگو با اشترن اعلام کرد می خواهد از مسئولیت خود به عنوان وزیر اقتصاد آلمان کناره گیری کرده و بعد از تصدی سمت ریاست جمهوری توسط اشتاین مایر جانشین وی به عنوان وزیر امور خارجه آلمان شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.