مشهد ـ تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه امام رضا(ع) پایه گذار گفتگوی میان ادیان بود، گفت: در اسلام سبک زندگی بر مدار سعادت است و این در سیره عملی و زندگی حضرت امام رضا(ع) کاملا مشهود است.

به گزارش جماران ، آیت الله سیدابراهیم رئیسی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در مراسم اعلام مشهدالرضا(ع) به‌عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در سال ۲۰۱۷ که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به این که حضرت امام رضا(ع) پایه گذار گفتگوی میان ادیان و فرق بود، اظهار کرد: در اسلام سبک زندگی بر مدار سعادت است و این موضوع در سیره عملی و زندگی حضرت امام رضا(ع) کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ مشهد جایگاه ویژه ای در بین ادیان داشته است و در حال حاضر ظرفیت های متعددی دارد؛ قلب ایران مشهد است و محور مشهد وجود مطهر و مبارک امام رضا(ع) است.

وی خاطر نشان کرد: عنوان پایتختی فرهنگی جهان اسلام برای مشهد به این معنی است که نگاه همه به مشهد است و البته این نگاه ها معطوف به مضجع نورانی امام رضا(ع) است زیرا جوامع اسلامی با الگو گرفتن از سیره رضوی می توانند به سعادت برسند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز در جهان اسلام، نگاه ها برای شکل دهی به زندگی اجتماعی وفردی معطوف به وجود امام رضا(ع) در مشهد مقدس شده است.

وی تاکید کرد: دست اندرکاران و متولیان رویداد مشهد۲۰۱۷ با تمام توان تلاش کنند که وظیفه خود را به نحو احسن به انجام برسانند و این فرصت مورد استفاده مطلوب قرار گیرد.

منبع:مهر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.