رئیس فراکسیون حزب الدعوة در پارلمان عراق با اشاره به اینکه ساختار پارلمانی و سهمیه‌بندی کنونی برای حل مشکلات عراق مناسب نیست،‌ انتقال از ساختار پارلمانی به ساختار ریاست جمهوری را خواستار شد.

به گزارش جماران ، خلف عبد الصمد، رئیس فراکسیون الدعوة، به ریاست نوری مالکی در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای سومریه نیوز با اشاره به اینکه ساختار پارلمانی برای حل مشکلات عراق مناسب نیست، گفت: همه در پارلمان خود را رئیس تصور می‌کنند که باید نظرشان اجرا شود.

عبد الصمد افزود:‌ ما در درک معنای اصلاحات مشکل داریم،‌ همه خواستار اجرای اصلاحات هستند در حالی که خودشان در شرایط فعلی حضور و مشارکت دارند.

رئیس فراکسیون الدعوة ادامه داد: ساختار سیاسی در عراق دچار مشکلات بزرگی است و معتقدیم که راه‌حل ایده‌آل برای خروج از این وضعیت و این آشوب و مشکلات، انتقال از سیاست سهمیه‌بندی به کثرت‌گرایی و تغییر ساختار حکومتی از پارلمانی به ریاست جمهوری است.

عبد الصمد در ادامه با اشاره به اینکه محقق شدن این شروط نقطه آغاز واقعی بازسازی کشور است، تاکید کرد:‌ سهمیه‌بندی در نهادهای دولتی آشوب به پا کرده و این بدان معناست که ساختار پارلمانی برای جامعه عراقی مناسب نیست.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.