رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه همه طرفها و حتی کشورهایی هم که در مذاکرات آستانه حاضر نیستند به نوعی به مشروعیت دولت سوریه تن داده اند، گفت: مخالفت ایران با حضور آمریکا در نشست آستانه با هماهنگی دولت سوریه بود.

به گزارش جماران ، «علی اکبرولایتی» بعد از ظهر امروز- سه شنبه - در جمع خبرنگاران به نشست آستانه که با نظارت سه کشور روسیه، ایران و ترکیه درباره روند بحران و آتش بس در سوریه در قزاقستان برگزار می شود، اشاره و اظهار کرد: نفس اینکه سوری ها و گروهای معارض منهای داعش و النصره، گروه هایی که حاضر شدند آتش بس را بپذیرند و تحت نظم دولت سوریه در آینده قرار گیرند، این یک کار مفید بود. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در درجه اول امید بسیاری است که این نشست موجب استمرار آتش بس شود، افزود: اینکه ما توقع داشته باشیم با این نشست همه اختلافات حل شود، توقع منطقی و درستی نیست. 
ولایتی با تاکید بر اینکه این نشستها باید تداوم داشته باشد و در هر نشستی گام هایی به جلو برداشته شود، نسبت به آینده این گفت وگو میان دولت و معارضین سوری که قبول کردند اسلحه را به زمین بگذارند و آتش بس را رعایت کنند ابراز امیدواری کرد.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان و معارضین سوری تا زمانی که از رسیدن به اهداف خود نا امید نشدند، به مذاکرات سیاسی تن ندادند، پیروزی در حلب را نقطه عطف تاریخی دانست و افزود: بعد از پیروزی حلب زمینه برای گفت وگو بین دولت و معارضین ایجاد شد. 
وی بیان کرد: اجلاس آستانه نشان داد که همه طرفها چه ترکیه و گروه هایی که از این کشور تبعیت می کنند و حتی کشورهایی که در آنجا حاضر نیستند مستقیم و غیرمستقیم به نوعی به مشروعیت دولت سوریه تن دادند. 
ولایتی با اشاره به نقش اساسی کشورهای غربی از جمله آمریکا در برانگیختن دشمان ملت سوریه و حمایت از آنها، تاکید کرد : مخالفت ایران با حضور آمریکا در نشست آستانه با هماهنگی دولت سوریه بود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.