یک استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب تحلیل خود را از انتشار منشور حقوق شهروندی تحت عنوان «منشور حقوق شهروندی و نجس سیاسی» ارائه داد.

به گزارش جماران، حمیدرضا جلایی‌پور در کانال تلگرامی خود درخصوص انتشار این منشور نوشت: ممکن است که به درستی گفته شود دکتر روحانی در انتشار منشور حقوق شهروندی تاخیر زیادی داشته است یا این متن ضمانت اجرایی ندارد اما اگر به شرایط جامعه سیاسی ایران توجه کنیم این اقدام روحانی را مثبت ارزیابی خواهیم کرد.

وی با اشاره به توهین برخی اشخاص به مسئولان نظام و فعالان سیاسی ادامه می‌دهد: منشور حقوق شهروندی در شرایطی انتشار می یابد که در جامعه سیاسی ما مقامی مسئول و متاسفانه از موضع انقلاب و بدون پروا از عواقب رفتار غیرحقوقی، غیراخلاقی و غیراسلامی‌اش می‌تواند شخصیت‌های مومن، مسلمان، فرهیخته و پاکدست انقلاب را «نجس سیاسی» بخواند.

در جامعه سیاسی ما وقتی مفت مفت به طور رسمی به مومنان و شهروندان پاک و محبوب مردم ایران برچسب «نجس سیاسی» می‌زنند نفس حرف زدن رییس جمهور راجع به حقوق شهروندی ارزشمند است. در چنین جامعه سیاسی وقتی بالاترین مقام انتخابی و مسئول ایران از منشور حقوق شهروندی دفاع می‌کند و آن را واقع‌بینانه نشر می‌دهد، خود فرصت مغتنمی است که نشان می‌دهد نمی‌توان به راحتی ارزش‌های انقلاب اسلامی را به بنیادگرایی دینی و سیاسی تقلیل داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.