رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: درباره انتخابات ریاست جمهوری واضح است که به کاندیدای واحد می‌رسیم و حمایت از دولت را وظیفه اصلی خودمان می‌دانیم.

به گزارش جماران، محمدرضا عارف عصر امروز در تالار پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان اظهار کرد: شعار اجماع کامل در بین اصلاح‌طلبان مهر ۹۲ مطرح شد تا اتفاقاتی مثل سال ۸۴ نیفتد البته دیگران فکر می‌کردند نمی‌توانیم اجماع کنیم ولی کردیم چرا که اختلاف‌نظرها در مقابل اشتراکات قابل ذکر نیست.

وی افزود: انسجام اسفند ۹۴ به جز در برخی از استان‌ها تا این لحظه حفظ شده است، اما در برابر لطف جوانان، کم‌لطفی کردیم؛ راهبردهای ما مشخص و گروه قوی تعاون تشکیل شده است که بتوانیم انتخابات پر شوری داشته باشیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 96 گفت: درباره انتخابات ریاست جمهوری واضح است که به کاندیدای واحد می‌رسیم و حمایت از دولت را وظیفه اصلی خودمان می‌دانیم.

عارف ادامه داد: خوشبختانه فعالیت‌های فراکسیون امید روز به روز بهتر شده است و کارها تقسیم شده و هم‌فکری و رایزنی صورت می‌گیرد، چرا که گفتمان اصلاحات بر پایه هم‌فکری و هم‌نظری است.

وی با اشاره به جلسه رأی اعتماد سه وزیر پیشنهادی دولت به مجلس دهم گفت: جمع‌بندی شورای نظارت این بود که از سه وزیر دفاع کنیم و هر شش نفر موافق از فراکسیون امید بودند، ما پافشاری کردیم که در شورای نظارت بیشترین اعضا را داشته باشیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه شعار اصلی ما آرامش است، اظهار داشت: در این انتخابات هم شعار ما آرامش است، اصلاحات در کشور جایگاه مهمی دارد و روزهای مهمی را در پیش داریم؛ و با این جلسه انتخابات را در استان اصفهان کلید زدیم.

عارف در ادامه با اشاره به اینکه به عنوان یک جریان اصیل آیا می‌توانیم نسبت به اوضاع بی‌تفاوت باشیم، تصریح کرد: هدف این جبهه خدمت نسبت به کشور و شهدا است، برای این که بتوانیم خدمت کنیم باید در قدرت باشیم؛ راه کسب قدرت نیز از طریق صندوق‌های رأی است.

رئیس فراکسیون امید ادامه داد: یادمان نرفته چهار سال قبل در چه شرایطی بودیم که حاصل اقدامات تند در جریان اصلاحات بود، برچسب‌هایی که جریان رقیب به این جبهه زده یادمان نرفته چرا که آنجا نیز راهبرد ما حضور بود.

وی با بیان اینکه برای کسب قدرت و پیروزی به میدان می‌آییم، گفت: باید شعاری را طراحی کنیم که در یک حرکت آرام و استوار و با ندادن بهانه به رقیب برنامه را دنبال کنیم.

عارف اضافه کرد: بنابراین مهم‌ترین شعار را اخلاق و انسانیت قرار دادیم چرا که در بعضی از رویدادهای قبل از دهه ۹۰ فقط به خاطر عدم وجود وحدت شکست خوردیم نه به خاطر عدم‌حمایت مردم، بنابراین برای دهه ۹۰ راهبردهای خاصی داریم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به قانون مداری و فعالت در چهارچوب قانون به عنوان یکی از راهبردهای اصلاحات گفت: از رفتارهای فراقانونی ضربه خوردیم پس باید بر اجرایی شدن تمام اصول قانون اساسی به عنوان میثاق ملی تأکید کرده و گزینشی عمل نکنیم.

عارف در ادامه بیان داشت: اخلاق‌مداری و پرهیز از تخریب رقیب در انتخابات را راهبرد اصلی خود قرار داده‌ایم و در خرداد ۹۲ به دستاورد ارزشمندی رسیدیم  که حقیقتاً سهم اصلی آن متعلق به اصلاح‌طلبان است و عده‌ای نمی‌خواهند این را بپذیرند.

وی با اشاره به میلاد پیامبر اسلام (ص)‌ و امام صادق (ع) که به عنوان هفته وحدت نام گذاری شده است، ‌بیان کرد: وحدت رمز پیروزی انقلاب ما بود، مهم‌ترین کلید واژه و از اساسی‌ترین مبانی امام نیز همین کلمه بود که انقلاب اسلامی را از سایر انقلاب‌های جهان متمایز کرد.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز امت اسلامی بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز دارد تاکید کرد: افراط در دنیای اسلامی منجر به شکل گیری داعش و گروهک‌های تروریستی شده که با مطرح کردن وحدت قابل پیگیری و حل است.

وی با اشاره به قدرت ایران در منطقه عنوان کرد: همه قبول دارند که در منطقه هیچ رویدادی بدون نظر ایران سازمان دهی نمی‌شود و برای اینکه این امر به خوبی انجام شود باید وحدت را در داخل و خارج کشور پیگیری کنیم.

عارف اظهار کرد: نگاهی که امام به دانشگاه و حوزه داشت نگاه ارزشی و دقیق بود و این دو را دو بال اصلی انقلاب می‌دانست که به نتیجه رسیدن کار انقلاب در گرو وحدت این دو بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: حضور جوانان را در بنیاد باران منع کرده و مدیران با تجربه را به کار می‌گرفتیم به همین دلیل ضرورت تشکیل بنیاد راه امید ایرانیان احساس می‌شد که مکمل اتاق فکر قبلی بود.

عارف مسأله آب را مهم‌ترین چالش کشور ایران و دنیا دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد امید ایرانیان نیز آب است و در فراکسیون امید در مجلس هم آب از اولویت‌های اصلی بود.

 منبع: فارس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.