رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - نیوزیلند در دیدار با سفیر این کشور در تهران گفت:دیدگاههای مشترک دو کشور در امر مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در مجامع بین المللی میتواند به تثبیت صلح و برقراری آرامش در منطقه کمک فراوانی نماید.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - نیوزیلند در دیدار با سفیر این کشور در تهران گفت:دیدگاههای مشترک دو کشور در امر مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در مجامع بین المللی میتواند به تثبیت صلح و برقراری آرامش در منطقه کمک فراوانی نماید.

به گزارش جماران، ایمن اوشانسی سفیر نیوزیلند در تهران  صبح دوشنبه 4/11/95  با محمود صادقی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - نیوزیلند دیدار و گفتگو کرد.

صادقی در ابتدای این دیدار با تأکید بر اهمیت ارتباطات سیاسی، اقتصادی میان دو کشورگفت :  ظرفیت های بسیاری در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه ارتباطات پارلمانی وجود دارد که میتوان از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – نیوزیلند ارتباطات پارلمانی را  تسهیل کننده  و مکمل ارتباطات سیاسی فیمابین دانست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با استقبال از روند رو به رشد همکاری های دانشگاهی میان دو کشور افزود : حضور تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در دانشگاههای نیوزیلند فرصت های فراوانی برای توسعه همکاریهای علمی و دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاههای ایران و نیوزیلند فراهم کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدگاههای مشترک دو کشور در مجامع بین المللی خاطر نشان کرد : دیدگاههای مشترک دو کشور در امر مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در مجامع بین المللی  میتواند به تثبیت صلح  و  برقراری آرامش در منطقه کمک فراوانی نماید.

صادقی در پایان بر ضرورت رفع موانع بانکی  در جهت ارتقا سطح مناسبات اقتصادی ، تجاری و کشاورزی  و آشنایی بیشتر بخش های خصوصی دو کشور از ظرفیت های یکدیگر تأکید کرد.

در ادامه این دیدار ایمن اوشانسی سفیر نیوزیلند در تهران با اعلام آمادگی دولت پارلمان نیوزیلند برای توسعه و گسترش مناسبات در عرصه های گوناگون با جمهوری اسلامی ایران گفت :  فرصت های فراوانی در فضای بعد از برجام میان دو کشور بوجود آمده است و دولت و پارلمان نیوزیلند هیچگونه محدودیتی برای توسعه مراودات با جمهوری اسلامی ایران را قائل نیستند.

سفیر نیوزیلند در تهران تبادل هیأت های سیاسی و تجاری در ماههای اخیر را  نشان دهنده علاقمندی مقامات عالی رتبه دو کشور در راستای  توسعه مناسبات سیاسی ، اقتصادی و دانشگاهی  فیمابین دانست.

 وی در پایان بر اجرایی شدن توافقنامه  های امضا شده میان جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند تأکید کرد./

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 568199
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.