کلوس جورت فردریکسن وزیر دفاع دانمارک اعلام کرد که برکناری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیگر یک گزینه واقع بینانه و عملی نیست.

کلوس جورت فردریکسن وزیر دفاع دانمارک اعلام کرد که برکناری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیگر یک گزینه واقع بینانه و عملی نیست.

به گزارش جماران به نقل از پایگاه خبری سی پی اچ پست دانمارک، وی یادآور شد که عزل بشار اسد، اولویت دولت دانمارک نیست، بلکه ریشه کن کردن داعش، هدف اصلی این دولت به شمار می رود.

وزیر دفاع دانمارک گفت: شاید خواستار برکناری اسد باشیم، اما باید با واقعیت رو به رو شویم. ما در حال جنگ با اسد نیستیم.

وی افزود: جان کلام اینکه، کمک هایی که روسیه در اختیار اسد قرار می دهد، به مثابه این است که وی به سطح کاملا متفاوتی از توان دست یافته است.

فردریکسن با استناد به این مساله که اسد کنترل بخش غربی سوریه و کردها کنترل بخش شرقی این کشور را در اختیار دارند، استدلال کرد که اسد کنترل کل سوریه را به دست نخواهد آورد.

وزیر دانمارکی در عین حال نگفت که آیا دانمارک از ابتکار عملی در مورد تقسیم سوریه در آینده با حفظ کنترل اسد بر بخش غربی این کشور، حمایت خواهد کرد یا نه.

دولت دانمارک اعلام کرده که درصدد جلب حمایت اکثریت نمایندگان پارلمان این کشور است تا نیروهای ویژه ای را در مرز بین عراق و سوریه در قالب عملیات ضد داعش مستقر کند.

در همین حال، نشستی با هدف حل و فصل بحران سوریه و دستیابی به راهکاری دیپلماتیک برای این بحران، در شهر آستانه قزاقستان در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.