دبیر هیات دولت در یادداشتی نوشت: بخشی از جلسه امشب هیات وزیران به بحث و تبادل نظر درباره حادثه تلخ و اندوهبار آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو اختصاص یافت.

به گزارش جماران، محسن حاجی میرزایی با اشاره به جلسه امروز هیات دولت درباره پلاسکو نوشت: بی تردید مهمترین اولویت این روزها تسریع در آوار برداری، رسیدگی به وضعیت مصدومان، شناسائی پیکرها و برگزاری مراسم تشییع و تجلیل جان باختگان و رسیدگی به وضع خانواده آنان، ساماندهی کسب و کار صاحبان واحدهای تخریب شده، ارائه خدمات بیمه به اصناف و کارگران شاغل در این ساختمان، معافیت مالیاتی و تمهید شرایط لازم برای فعال شدن واحد های تجاری مجاور است که به سرعت در حال انجام است.
دولت نیز تعدادی از اعضای خود و نیز مسوولان بنیاد مستضعفان ، اتاق اصناف و شهرداری را مامور نمود که به سرعت این اقدامات را راهبری کنند.
نکته مهمی که پس از فرونشستن این غبارها و رتق و فتق این امور پرداختن به آن ضرورت می یابد این است که چرا چنین اتفاقی افتاد؟ چگونه توسعه پیدا کرد و منجر به چنین حادثه اسف باری شد؟ چه کسانی مسئول این رویداد ها هستند؟ چه قصورها و تقصیرهائی صورت گرفته است؟ کدامیک از نهادها و سازمانها در قبال این حوادث مسئول هستند؟
فارغ از هرگونه جهت گیری سیاسی، جامعه ما نیازمند است که در فضایی به دور از قیل و قالها به شیوه تخصصی و فنی به بررسی همه جوانب موضوع بپردازند. رویه ای که در دنیای امروز رایج است و در خصوص چنین حوادثی که عواطف عمومی را آزرده می کند تشکیل گروهی با حضور متخصصین متنوع مورد نیاز برای بررسی همه جانبه و تهیه یک گزارش ملی است. 
وقوع بسیاری از حوادث تلخ اگر بار دیگر تکرار نشود و جامعه را نسبت به بروز حوادث مشابه واکسینه و ایمن نماید با همه تلخی ها فرصتی تلقی می شود که به همراه خود آموزه های نابی را به ارمغان می آورد. 
همواره تلخی ها حامل تجارب تاثیرگذارتری هستند و امید است این حادثه تلخ در یک بررسی جامع و بی طرفانه جامعه را از تکرار این تلخی ها در زمانهای دیگر برهاند.
امروز رییس جمهوری وعده تشکیل کمیته ای برای تهیه چنین گزارشی را داد. این اقدام را باید به فال نیک گرفت.
منبع: ایرنا
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.