رییس دانشگاه آزاد اسلامی در چهاردهمین جلسه هیات امنای استان اردبیل،تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در پی یافتن راه حل ریشه ای برای اصلاح اقتصاد دانشگاه در واحدهای زیان ده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در چهاردهمین جلسه هیات امنای استان اردبیل،تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در پی یافتن راه حل ریشه ای برای اصلاح اقتصاد دانشگاه در واحدهای زیان ده است.

به گزارش جماران، دکتر میرزاده در ابتدای این جلسه با تسلیت مجدد رحلت بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی و همین طور شهادت مظلومانه آتش‌نشانان در فاجعه ریزش ساختمان پلاسکو، اظهار داشت: وجود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نه تنها برای ما در دانشگاه آزاد اسلامی، بلکه برای تمامی ملت و انقلاب مغتنم بود.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یار و همراه امام (ره) و مقام معظم رهبری و سنگ صبور انقلاب بود که با صبر، سعه صدر و تدبیر، بحران ها را از سر کشور و انقلاب دور می کرد.

دکتر میرزاده ابراز امیدواری کرد خداوند توفیق دهد تا آرزوهای آیت الله هاشمی رفسنجانی درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی، جامه عمل پوشانده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه غیرت و شجاعت آتش نشانان در فاجعه پلاسکو را ستود و تاکید کرد: جوانمردان آتش نشان با شجاعت برای حفظ جان و مال مردم، جانفشانی می کنند.

دکتر میرزاده خطاب به اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، از آنها خواست حداکثر توان خود را بر ایجاد درآمدهای غیر شهریه ای متمرکز کنند.

وی به کاهش جمعیت دانشجویی و وجود رقبای پرشمار در آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در پی یافتن راه حل ریشه ای برای اصلاح اقتصاد دانشگاه در واحدهای زیان ده از جمله در استان اردبیل است.

میرزاده دلیل اصلی زیان دهی واحدها را نیروهای مازادی دانست که امروزه برای آنها دانشجویی در واحدها نیست و افزود: با شرایط موجود، به صلاح دانشگاه نیست که اقتصاد آن بر شهریه دانشجویی متکی باشد بلکه باید اثربخشی آن از طریق صنعت و خدمات محقق شود.

تبدیل به احسن اموال، حمایت و توسعه شرکتهای دانش بنیان و جذب کمکهای مردمی را ازجمله راه حل های اصلاح اقتصاد دانشگاه و جلوگیری از وابستگی به شهریه دانست.

فرصت یکساله به واحدهای زیان ده

وی با اشاره به مصوبات هیات های امنای استانی گفت: طبق مصوبات، به روسای واحدهای زیان ده فرصت یکساله داده می شود تا با اتخاذ تدابیر لازم، واحدهای متبوع را از زیان دهی خارج کنند تا در جلسات هیات امنای آینده، در مورد آنها تصمیم گیری شود.

جذب نیروهای حق التدریس، به نفع توسعه کیفی دانشگاه نیست

دکتر میرزاده به تعداد اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 33 هزار و 500 عضو تمام وقت با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند و 13هزار استادیار به بالا در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند اما مهم اینجاست که ما باید همچنان در جذب هیات علمی تمام وقت کوشا باشیم چرا که جذب نیروهای حق التدریس به نفع توسعه کیفی دانشگاه نیست.

تصویب بودجه 96 استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در پایان جلسه هیات امنای استان اردبیل، بودجه این استان شامل 109 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 79 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.