مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به نهایی شدن افزایش وام مسکن مهر از ۳۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان در طول روزهای آینده، اظهار کرد: اولویت نخست در این افزایش شهرهای حومه تهران خواهند بود.

به گزارش جماران ، محسن نریمان درجمع خبرنگاران با بیان این مطلب، گفت: خوشبختانه با موافقت‌هایی که صورت گرفت مبلغ وام مسکن مهر به ۴۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد و آیین‌نامه‌های مربوط به اجرای آن ظرف روزهای آینده نهایی خواهند شد.

به گفته وی، با توجه به شرایطی که طرح‌های مسکن مهر در نقاط مختلف کشور دارند اولویت نخست برای تخصیص وام‌های جدید شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد خواهند بود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که در حال حاضر در شهر جدید هشتگرد حدود ۷۰۰۰ واحد بدون متقاضی وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر تقاضاهایی برای خرید گروهی تعدادی از واحدها ارائه شده که بررسی آنها ادامه خواهد داشت. همچنین امکان آن وجود دارد که بخشی از واحدهای بدون متقاضی به طرح مسکن اجتماعی واگذار شود.

نریمان درباره‌ی آخرین وضعیت قطار حومه‌ای شهر جدید هشتگرد نیز توضیح داد: تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ساخت این پروژه صورت گرفته و برای تکمیل مراحل باقی‌مانده نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید نیز خواهیم داشت تا این پروژه مهم به مرحله بهره‌برداری برسد. ایستگاه شهر جدید هشتگرد با مساحت ۴۳ هکتاری جزو بزرگ‌ترین ایستگاه‌های متروی سراسر کشور به حساب می‌آید که خوشبختانه مراحل آن در راستای آماده‌سازی نهایی پیگیری شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۶ درصدی ساخت این پروژه ابراز امیدواری کرد تا پیگیری مراحل باقی‌مانده این طرح در شش ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری نهایی برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی به منظور افزایش اقبال متقاضیان به خرید واحدهای ساخته شده در شهرهای جدید بحث حمل‌ونقل ارزان و سریع را به عنوان یکی از اولویت‌های جدی مطرح کرده که با ساخت قطار حومه‌ای هشتگرد گامی مهم در این راستا برداشته خواهد شد تا این شهر همزمان به تهران، کرج و شهر قدیم هشتگرد متصل شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.