خروج گروه مسلح ضدسوری موسوم به جیش الاسلام از حومه دمشق یکی از محورهای مذاکرات سوری در آستانه پایتخت قزاقستان اعلام شد.

به گزارش جماران ، محمد علوش مسئول سیاسی این گروه که تحت الحمایه عربستان شناخته می شود و قرار است در مذاکرات آستانه شرکت کند، روز جمعه این خبر را اعلام کرد.
روسیه، ایران و ترکیه پس از موفقیت در ترغیب طرفین برای پیوستن به آتش بس فراگیر برقرار شده از 10 دی ماه، مذاکرات صلح سوری-سوری را برنامه ریزی کردند که قرار است چهارم بهمن ماه با نظارت سازمان ملل در پایتخت قزاقستان برگزار شود.
رسانه روسی اسپوتنیک به نقل از مصاحبه علوش مسئول سیاسی گروه موسوم به جیش الاسلام به عنوان رییس هیات معارضان سوری در مذاکرات آستانه، نوشته است: آماده ایم برای خروج افراد مسلح خود از حومه دمشق در مذاکرات آستانه بحث کنیم.
به گفته این منبع، عقب نشینی به منظور ایجاد فاصله ای بیشتر بین طرف های درگیر است و انتظار می رود، طرف مقابل نیز اقدام های مشابهی انجام دهد.
نشست صلح آستانه که در بیانیه نشست 30 آذر ماه وزیران خارجه روسیه، ایران و ترکیه به صورت نهایی ارائه شد، با هدف شکست بن بست از سرگیری مذاکرات صلح سوری در ژنو برنامه ریزی شده است که بیش از هفت ماه پیش با کارشکنی گروههای مسلح تحت الحمایه گروه کشورهای ضد سوری از جمله عربستان سعودی متوقف شده است.
در پایان این نشست سه جانبه بیانیه ای تصویب شد که دربرگیرنده مبارزه با داعش و جبهه النصره، فراخوان جهانی برای همکاری علیه تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه، رد راهکار نظامی برای حل بحران کنونی، اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت، کمک فراگیر به سوری ها، لزوم اجرای نظام خروج آزادانه مردم از مناطق درگیری و تحت سلطه تروریست ها و همچنین پشتیبانی از برگزاری مذاکرات سوری-سوری در قزاقستان است. 

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.