یک کارشناس که نزدیک به کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه شناخته می شود، تغییر در ترکیب اعضای هیات دولت این کشور در بهار آینده را پیش بینی کرد، از جمله اینکه ممکن است «چهره جدیدی نخست وزیر شود».

به گزارش جماران ، سرگئی مارکوف رئیس انستیتو پژوهش های سیاسی روسیه که معتمد ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری مارس سال 2012 معرفی رشده است، اعلام کرد: رئیس جمهوری روسیه تصمیم به تغییر کابینه گرفته است. 

مارکوف که نماینده مجلس اجتماعی روسیه و دو دوره نیز نماینده دوما بوده است به روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس، گفت: کابینه ای که تشکیل خواهد شد، شامل اعضای جدید می شود و هنوز معلوم نیست، دیمیتری مدودیف نخست وزیر کنونی در سمت خود باقی می ماند یا خیر؟ اما در شرایط کنونی مساله ریاست وی بر دولت اهمیت اصولی ندارد.
کارشناس ارشد روس در این مصاحبه که روز جمعه انتشار یافت، یادآوری کرد در جلسه ماه ژانویه جاری کابینه به ریاست پوتین که آلکسی کودرین معاون سابق نخست وزیر و وزیر دارایی پیشین روسیه نیز حضور داشت، موضوع تعیین دولت جدید مطرح شده است.
به گفته مارکوف، پوتین درصدد تغییر راهبرد کنونی دولت است که با وجود دستگیری و حبس آلکسی اولیوکایف وزیر سابق توسعه اقتصادی به جرم فساد مالی و رشوه خواری، از رهنمودهای اقتصادی رئیس جمهوری پیروی می کند.
روزنامه روسی نوشت: پوتین این دیدگاه را که تمامی اقدام های اقتصادی دولت روسیه درست انجام می شود و با اندکی صبر نیز مسائل حل و وضعیت بهبود می یابد را ناقص می داند و درصدد تنظیم راهبردی جدید است.
مارکوف در مورد تغییر استراتژی دولت روسیه گفت که پوتین دستورهای لازم را صادر کرده به گونه ای که با تحقق و اجرای آن، شرایط رشد اقتصادی روسیه فراهم شود و اوضاع اقتصادی بهبود یابد.
دیمیتری مدودیف از ماه مارس سال 2012 تاکنون نخست وزیر روسیه است و پیش از ان نیز به پنج سال رئیس جمهور این کشور بود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.