امام جمعه مشهد گفت: بهمن ظرف زمانی پر برکت برای ملت و نظام است.

به گزارش جماران  و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به حادثه روز گذشته در مجتمع پلاسکو تهران، اظهار کرد:  امیدواریم ذات مقدس پروردگار برحسب عنایات خاصه‌ای که بر این نظام و بر این مردم مؤمن و متدین دارند، ضایعات و تلفات و خسارات اقتصادی را با برکات ارزشمند خودش جبران کند و عزیزان ازدست‌رفته را با شهدای اسلام محشور کند.

وی درخصوص روز اول بهمن‌ماه در تاریخ مبارزاتی نهضت انقلاب اسلامی بیان کرد: بهمن ظرف زمانی پر برکت برای این ملت، برای این انقلاب و نظام است و روز اول بهمن در 52 سال قبل، روز انعطاف مبارزه با نظام ستم‌شاهی به مبارزه با استکبار جهانی قرار گرفت، یعنی از ابتدای نهضت امام، ظاهر مبارزه، مبارزه با یک رژیم نابکارانه سفاک ستم‌شاهی بود اما در روز اول بهمن این مبارزه به رویارویی صریح و شفاف و تقابل با استکبار جهانی مبدل شد.

امام جمعه مشهد افزود: این تبدیل به این وسیله انجام گرفت که مزدور حلقه‌به‌گوش به‌تمام‌معنای آمریکا و نظام ستم‌شاهی آن روز، حسنعلی منصور که در واقع خدمتگزار بی‌جیره و مواجب آمریکا بود، کاپیتولاسیون و لایحه مصونیت مستشاران آمریکایی را آن مجلس برد و به تصویب رساند و به اجرا درآورد که این مزدوری نابکارانه را برای استکبار جهان در میان همه مزدورانی که از تاریخ قاجار تا آن روز در این کشور آمدند، کسی مثل حسنعلی منصور انجام نداد.

علم‌الهدی با بیان این‌که استکبارستیزی و صراحت ملت ایران در مبارزه با استکبار کم نشده است، عنوان کرد: او با تیر غیبی که با دست توانمند یک مجاهد فدایی و قربانی راه اسلام، شهید بخارایی (رضوان‌الله تعالی علیه) صادر شد، به درک واصل و وارد جهنم شد، این روز در واقع اعلام موضع مبارزاتی این انقلاب اسلامی با استکبار جهانی با این حرکت جوانمردانه و شجاعانه این مرد بزرگ صورت گفت، لذا امروز برای ما ازاین‌جهت دارای حساسیت است.

وی خاطرنشان کرد: در طی این 52 سال، استکبارستیزی در ملت ما چه روزهای قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب مقدس اسلامی هم‌چنان ادامه داشته است، ملت قهرمان ما در مبارزه صریح با آمریکا در این 52 سال، لحظه‌ای توقف و تنازل نداشته‌اند. 

علم‌الهدی با تأکید بر این‌که آمریکا تنها زبان زور می‌فهمد، ادامه داد: بیش از نیم‌قرن است که ما تجربه استکبارستیزی داریم و در این تجربه به این نتیجه رسیدیم که آمریکا فقط یک‌زبان دارد و یک‌زبان را هم می‌فهمد و آن هم زبان قدرت است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: آن روزی که ما در برابر آمریکا قدرت به خرج دادیم، امریکا مجبور به نه‌تنها عقب‌نشینی بلکه مجبور به پذیرش یک شکست ذلیلانه شد، در ماه پر میمنت و پربرکت بهمن، انقلاب مقدس ما به پیروزی رسید و دهه فجر در این ماه است که سالگردش به‌عنوان یک جشن بی‌نظیر در تمام ایام سال برای ما مطرح است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این‌که فجر فاطمی باید رنگ فاطمی خود را حفظ کند، تصریح کرد: من از متولیان دهه فجر در کشور خواهش می‌کنم که برنامه‌ها را طوری تنظیم کنند که فجر فاطمی ما، رنگ فاطمی‌اش را از دست ندهد.

وی خاطرنشان کرد: دهه فجر قبل از هر چیز و جدای از همه برکاتی که برای مردم، ملت، نسل آن روز و نسل آینده ما داشته است، یک تجربه عظیمی است که ثابت می‌کند آمریکا جز زبان زور نمی‌فهمد.

وی تاکید کرد: این حقیقتی است که ما بعد از پیروزی انقلاب هم آن را تجربه کردیم، هرکجا پای مردم به وسط آمده، هرکجا پای مقاومت و ایستادگی مردم بوده و قدرت ملی مردم در مقابل استکبار جهان به رخ کشیده شده آمریکا مجبور به عقب‌نشینی و تنازل شده است.

علم‌الهدی با بیان این‌که هر جا با زبان مذاکره وارد شدیم، آمریکا با مشت گره‌کرده جلو آمد، گفت: اما هروقت ما رفتیم بساط مذاکره را باز کنیم، توسعه تعامل بدهیم و بخواهیم با زبان حرف بزنیم، آنجا آمریکا با مشت گره‌کرده جلوتر آمد و با جنایتگری و خشونت بدتری با ما مقابل شد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: سیاست توسعه تعامل در این کشور نه‌تنها سیاست شکست‌خورده است، سیاستی است که اگر خدایی نکرده ادامه پیدا کند، ملت را به خاک سیاه خواهد نشاند، نظام و انقلاب را نابود خواهد کرد، اصلاً جریان تعامل و مذاکره با استکبار معنا ندارد، استکبارستیزی یک اصل تغییرناپذیر نظام مقدس اسلامی ماست و از اول توسط امام(ره) بنیان شد و تا آخر هم باید ادامه داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما در این انقلاب هم تجربه اظهار قدرت و زبان قدرت داریم، هم تجربه مذاکره و تعامل داریم و هر دو تجربه مقابل چشم ما است و در برابر ما قرار دارد، مسئله برجام، نتیجه اجرای یک برنامه تعامل و مذاکره است، مقام معظم رهبری هم که اجازه فرمودند، ایشان که از روز اول پیش‌بینی کردند به نتیجه نخواهد رسید، آمریکا بدعهد است، آمریکا خائن است و نتیجه ندارد ولی برای این‌که مردم ما بدانند، سیاستمداران ما بدانند و نگویند شما اگر با آمریکا حرف می‌زدید، کارها درست می‌شد و بدانند مذاکره با آمریکا نتیجه ندارد، قصه برجام پیش آمد و شما نتیجه‌اش را دیدید.

علم‌الهدی به تهدید جان کری در طول مذاکرات اشاره و عنوان کرد: یکی از عزیزانی که جزء تیم مذاکره‌کننده بود آمد مشهد و خودش برای من نقل کرد، گفت در یک جلسه، کری شروع کرد به گریه کردن، گریه کرد اما گریه‌ای که در سایه آن ما را تهدید کند، گفت من جزء افسران جنگ ویتنام بودم و جنگ را از نزدیک دیده‌ام، از جنگ بیزارم، نمی‌خواهم جنگ راه بیفتد و بعد شروع کرد گریه کردن، لذا آمده‌ام به شما اصرار می‌کنم، واقعاً اگر برجام نبود جنگ می‌شد؟ آمریکا موجودی است که اگر بفهمد می‌تواند با ما بجنگد و جنگ به نفع او هست، حتی جنگ صبح را به ظهر نمی‌انداخت.

 وی یادآور شد: همین آدم در وقت خروج از دولت، سفارش می‌کند به دولت بعدی که تا می‌توانید به ایران سختگیری کنید، شیطنت از این بالاتر، آیا دنیا به ریش متولیان سیاست خارجی ما نمی‌خندد که شما با این آدم نشستید و مذاکره کردید؟

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امروز ارزش پول ملی ما از آن روزی که برجام شروع شد خیلی کمتر است، روز اول به ما گفتند ازدواج جوان‌های ما به این برجام مرتبط است، به این مذاکره مرتبط است، حتی آب خوردن ما هم به این مربوط است، نه آب‌مان فراوانی بیشتری پیدا کرد، نه جوانانمان ازدواج کردند.

 امام جمعه مشهد با بیان این‌که برجام تمام شد و نتیجه‌اش فقط این شد که یک سند بدعهدی و شیطنت از آمریکا ما به دست آوردیم، افزود: برای یک سند بدعهدی آمریکا که از روز اول در شیطنت آمریکا، امام گفتند شیطان بزرگ و در بدعهدی آمریکا هم مقام معظم رهبری مکرر در مکرر فرمودند آمریکا بدعهد و فریبکار است، آیا ما فقط برای این‌که حرف امام را نپذیریم، حرف رهبری را نپذیریم و تجربه کنیم، باید این‌همه سرمایه‌گذاری می‌کردیم؟ 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این توسعه تعامل برخلاف اصل استکبارستیزی این انقلاب است که امام تأکید کردند و جریان اجتماعی توسعه تعامل مردم ما را به خاک سیاه می‌نشاند.

وی اظهار کرد: مسوولان با این تجربه دیگر یک خط قرمز بکشند، دم از توسعه تعامل در روابط بین‌الملل نزنند، آن‌هم تعامل با دشمن و کسی که دشمنی‌اش قطعی شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.