امام جمعه موقت قم گفت: بی شک جهاد مخلصانه آتش نشانان برای نجات جان مردم برای آنها پلی بود که درب های سعادت و رضوان الهی را بگشاید.

به گزارش جماران ، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به حادثه دردناک آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در مرکز تهران، خاطرنشان کرد: آتش نشانان برای نجات مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در این عرصه خطیر با شجاعت و شهامت حضور پیدا کردند. 
وی با بیان اینکه این حادثه دل مردم را از غم و نگرانی پر کرده است، خاطرنشان کرد: از مسئولان می خواهیم که مجاهدانه برای نجات جان افراد زیرآوار مانده تلاش کرده و و از مردمی که در محل حادثه تجمع کرده اند می خواهیم که متفرق شوند تا کار امدادرسانی تسهیل شود. 
ساختمان قدیمی موسوم به ساختمان پلاسکو در مرکز تهران دیروز -پنجشنبه- براثر آتش سوزی فرو ریخت.
گفته می شود بین 20 تا 30 آتش نشان زیر آوارها گرفتار شده اند. 
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دربخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس آیات قرآن کریم دشمنان اسلام تشکیل حکومت دینی و اسلامی را جرم می دانند و از هر طریقی به دنبال ضربه زدن به جامعه اسلامی هستند، از این رو هرگونه ارتباط مخفیانه و دست دوستی با دشمنان خلاف شرع بوده و استکبارستیزی از اصول همیشگی و مسلم دین مبین اسلام است. 
وی با اشاره به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) و پیام مقام معظم رهبری و نماز بر پیکر مطهر ایشان، خاطرنشان کرد: ما هم برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی را خواستاریم و به مردم و خانواده ایشان تسلیت می گوییم. 
سعیدی همچنین پیام رهبر معظم انقلاب به انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا را مورد توجه قرار داد و گفت: رهبر انقلاب در این پیام بر تأثیرگذاری دانشجویان بر محیط پیرامونی خود و تبلیغ دین با گفتار و رفتارشان تأکید کردند و این برگرفته از کلام امام صادق(ع) است. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حملات وحشیانه سعودی ها به مردم یمن ادامه دارد و خسارت های بسیاری بر این کشور مسلمان وارد آورده است، اظهار داشت: در پی این تجاوز وحشیانه کمبود شدید برای مردم مظلوم یمن ایجاد شده و دهها یمنی بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند اما همچنان با شجاعت در برابر این تجاوز ایستاده اند. 
امام جمعه موقت قم در ادامه افزود: بانوان یمنی با حجاب کامل و حمل سلاح های جنگی رژه رفتند و این پیام را به متجاوزان و جهانیان دادند که مردم مظلوم یمن مصمم و مقاوم در برابر متجاوزان تا آخرین نفر ایستاده اند. 
وی با بیان اینکه انقلاب مردم بحرین نیز پس از شهادت سه جوان بحرینی وارد مرحله جدیدی شده است، تصریح کرد: مردم بحرین حق رأی و تصمیم گیری برای کشورشان می خواهند و حکومت جور بحرین تاکنون نتوانسته صدای آنها را ساکت کند و امیدواریم به زودی شاهد پیروزی مردم بر دشمنان باشیم. 

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.