موسسه پژوهشی گالوپ روز پنجشنبه با انتشار نتایج یک نظر سنجی نوشته است که اکثر مردم آمریکا مراسم تحلیف ترامپ را صرفا جشنی از سوی حامیان وطرفداران او می دانند و نه مراسمی به نشانه بزرگداشت دموکراسی در کشورشان.

به گزارش جماران، موسسه پژوهشی گالوپ در نظر سنجی اخیر خود از مردم آمریکا پرسیده است که آیا برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ که روز جمعه برگزار می شود ، جشنی از سوی همه مردم آمریکا محسوب می شود و یا صرفا نشانه حمایت طرفداران ترامپ از او است.
موسسه مذکور نوشته است در حالی که در نظر سنجی مشابهی در سال 2009 میلادی 55 درصد از شرکت کنندگان مراسم تحلیف اوباما را یک جشن و مراسم ملی و از سوی همه مردم کشورشان دانسته بودند در این نظر سنجی 55 در صد گفته اند که این مراسم یک حرکت سیاسی و صرفا مراسمی از سوی طرفداران ترامپ است و نشانه بزرگداشت دموکراسی در این کشور نیست.
گالوپ به این نکته نیز اشاره کرده است که مردم آمریکا به مراتب بیشتر از گذشته و بطور کم سابقه ای از تظاهرات اعتراضی در زمان برگزاری این مراسم در روز جمعه حمایت کرده اند.
در چنین فضایی قرار است مراسم رسمی سوگند ریاست جمهوری تازه آمریکا و معاون او ، ساعت 12 ظهر روز جمعه به وقت محلی در چمن غربی ساختمان کپیتول هیل(محل کنگره آمریکا) اجرا شود.
بر اساس گزارش ها در حالی که بسیاری از مردم آمریکا گفته اند که میلی به شرکت در این مراسم ندارند و نزدیک به یک سوم از دموکرات های آمریکایی این مراسم را بایکوت کرده اند، در های ورودی به محل برگزاری این مراسم تحت نظارت و کنترل کامل نیروهای امنیتی درساعت 6 بامداد روز جمعه به وقت محلی به روی شرکت کنندگان گشوده خواهد شد.
بر اساس همین گزارش ها نیم ساعت مانده به ادای سوگند از سوی ترامپ و معاون او برخی از مقامات رسمی سخنانی را ایراد خواهند کرد و قاضی دیوان عالی کشور آمریکا ساعت 12 ظهر مراسم سوگند را بجا خواهد آورد.
بعد از برگزاری مراسم سوگند، کنگره آمریکا ضیافتی را با حضور مقامات و شخصیت های سیاسی بر گزار خواهد کرد که در پی آن رییس جمهوری سوگند خورده آمریکا و معاون او طی مراسم رژه با برخی از شرکت کنندگان در این مراسم دیدار خواهند کرد.
علاوه بر این مراسم، جمعه شب نیز در نقاط مختلف پایتخت آمریکا ضیافت هایی به همین مناسبت برگزار خواهد شد و ترامپ و معاون او به همراه برخی از اعضا کابینه آینده و قانونگذاران آمریکایی در یکی از این ضیافت ها که از ساعت 7 شب در محل کنوانسیون والتر ای واشنگتن برگزار می شود، شرکت خواهند داشت.
همه این مراسم در حالی برگزار می شود که بسیاری از مخالفان ترامپ در هر 500 ایالت این کشور اعلام کرده اند که همزمان با برگزاری مراسم تحلیف به خیابان ها خواهند ریخت و خشم و اعتراض خود را نسبت به او ابراز خواهند کرد.
علاوه بر مردم آمریکا گروه هایی از مردم 32 کشور جهان نیز همزمان با برگزاری این مراسم در کشور های خود به جمع معترضین ترامپ خواهند پیوست.
 

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.