رئیس دستگاه دیپلماسی کشور روز پنجشنبه طی سخنانی در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در کوالالامپور پایتخت مالزی، جنایات صورت گرفته علیه مسلمانان میانمار را محکومکرد.

به گزارش جماران، دکتر 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه در این نشست یک روزه با اشاره به محرومیت مسلمانان روهینگیا از حق مسلم تابعیت، و تبعیض سیستماتیک، خشونت و نفرت گسترده علیه آنان، خواستار اتحاد جهان اسلام در حمایت از مسلمانان روهینگیا به عنوان وظیفه جمعی کشورهای مسلمان شد.
وی که از پس از شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس عازم کوالالامپور شد تا در این اجلاس شرکت کند با انتقاد از سکوت رسانه های جهانی در قبال وضعیت مسلمانان روهینگیا، گفت: متاسفانه تصاویر دهشتناک کودکان غرق شده مسلمان میانماری در ساحل دریا در صدر اخبار رسانه های جهانی جایی نیافته است. 
وزیر خارجه کشورمان همچنین از بی توجهی جامعه بین المللی به این موضوع انتقاد کرد و خواستار تمرکز سازمان ملل متحد بر این بحران که عملا موجب محروم شدن کل یک جمعیت از حق مسلم تابعیت و شهروندی گردیده است، شد.
ظریف از دولت های عضو سازمان همکاری اسلامی نیز خواست با استفاده از تمامی امکانات خود بر دولت میانمار فشار آورند تا حقوق مسلمانان روهینگیا را رعایت کند. 
وی با اشاره به گام های مثبت دولت میانمار در حرکت به سوی مردم سالاری، اضافه کرد: همه مردم میانمار از جمله مسلمانان باید از این اقدامات منتفع شوند.
وزیر خارجه کشورمان خواستار ارسال کمک های فوری بشردوستانه و بدون مانع به مسلمانان روهینگیا شد و تاکید کرد این کمک ها باید شامل مسلمانان روهینگیا چه آنها که در داخل میانمار و چه آنها که مجبور به ترک خانه خود و پناه گرفتن در کشورهای همسایه شده اند، شود. 
وی در پایان از سازمان همکاری اسلامی و دبیر کل آن خواست همچنان به حمایت و کمک به مسلمانان روهینگیا ادامه دهند.
'عباس عراقچی' معاون وزیر امور خارجه نیز در این اجلاس فوق العاده که به درخواست مالزی برگزار شده است، شرکت دارد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.